Vizualizări: 1101
Integrarea egalităţii de gen în dezvoltarea campaniilor de advocacy din perioada electorală
Chisinau, 22 Februarie 2009 — Alianţa ProGen 2009 organizează luni, 23 februarie, training-ul “Integrarea egalităţii de gen în dezvoltarea campaniilor de advocacy din perioada electorală”.
La training sînt invitaţi să participe reprezentanţi ai organizaţiilor non-guvernamentale şi persoane interesate. În cadrul activităţilor se va aborda subiectul importanţei integrării egalităţii de gen în toate proiectele, ca problematică transversală. De asemenea, participanţii se vor familiariza cu planificarea strategică a campaniei de advocacy, precum şi cu toate tipurile de activităţi pe care ONG-urile le pot face în perioada campaniei electorale, fără a face însă partizanat politic.
Training-ul începe la ora 10.00 la sediul Centrului “Parteneriat pentru Dezvoltare” (str.Armenească, 13). Facilitatoare a activităţilor de training: Cristina Văileanu, cunoscută expertă în materie de gen din România.
Training-ul face parte din ciclul de activităţi desfăşurate de Alianţa ProGen – Alegeri 2009 şi partenerii săi,în cadrul proiectului „Pledoarie pentru respectarea egalităţii de gen în alegeri”, realizat cu suportul financiar al Fundaţiei Soros-Moldova, Institutului pentru o Societate Deschisă (New-York), Fundaţiei Eurasia şi a Misiunii OSCE în Moldova.
Alianţa ProGen – Alegeri 2009 a fost lansată în octombrie 2008 la iniţiativa organizaţiilor non-guvernamentale: Centrul „Parteneriat pentru Dezvoltare”, Clubul politic al femeilor 50/50; Gender-Centru, Forul Organizaţiilor de Femei şi Clubul pentru Şanse Egale “În Doi”.
Alianţa ProGen – Alegeri 2009 îşi propune să aducă în atenţia opiniei publice prevederile documentelor Consiliului Europei şi anume: Recomandarea Rec(2003)3 a Comitetului de Miniştri către statele membre privind participarea egală a femeilor şi bărbaţilor în procesul decizional politic şi public şi Recomandarea CM/Rec(2007)17 a Comitetului de Miniştri către statele membre privind standardele şi mecanismele de asigurare a egalităţii de gen.
Scopul major al Alianţei este de a face pledoarie pentru: respectarea reglementărilor cadrului legislativ relevant (Legea cu privire la asigurarea egalităţi ide şanse între femei şi bărbaţi, Legea privind partidele politice) şi a prevederilor statutare ale partidelor politice care au inclus angajamentul cu privire la respectarea principiului egalităţii de gen; includerea dimensiunii de gen în programele electorale ale partidelor (abordarea problemelor precum: violenţa în familie, traficul de persoane, diferenţa de remunerare, discriminarea de gen în domeniul politic, economic, social etc.); realizarea materialelor de promovare electorală (materiale radio/TV, presă scrisă) din perspectiva dimensiunii de gen.
Alianţa ProGen – Alegeri 2009 face apel către partidele politice, organizaţii non-guvernamentale şi mass-media să susţină această iniţiativă civică şi să-şi coaguleze eforturile pentru realizarea scopului major al acesteia.
Să contribuim împreună la consolidarea democraţiei paritare în Republica Moldova prin respectarea drepturilor fundamentale ale omului!
Autor: Administrator
Toate comunicatele de presă ale aceluiaşi autor
Toate comunicatele din categoria curentă
Toate comunicatele din categoria curentă
Categorii comunicate
- Administraţie Publică 2276
- Afaceri 808
- Angajări & Joburi 166
- Armata & Serviciul Grăniceri & Vama 37
- Artă & Cultură 127
- Bănci & Asigurări 18
- Blogosfera 110
- Concursuri & Licitații 14
- Construcţii & Infrastructură 47
- Dezvoltare Regională 1653
- Diaspora 3
- Drepturile Omului & Justiţie 564
- eBooks / eReviste / eDocumente 7
- Economic & Statistică 329
- Educaţie & Instruire 750
- Export și Investiții 17
- Externe 165
- Fashion 0
- Fiscalitate & Finanţe & Contabilitate 116
- Industrie 10
- IT 30
- Media & Publicitate 365
- Mediu 36
- Mesaje 8
- Oferte & Prețuri 16
- Ong & Societate Civilă 1316
- Persoane Publice 140
- Politic & Electorala 1305
- Procuratura & MAI 120
- Public Relations 32
- Resurse Web 12
- Sănătate & Medicină 125
- Sindicate 4
- Social 580
- Sport 12
- Ştiinţă 80
- Tehnologia Informației și Comunicațiilor 287
- Telefonie & Comunicaţii 29
- Turism 33