Nume
Parola
Vizualizări: 1682
Regiunea de Dezvoltare Nord va avea identitate vizuală
Bălți, 28 Mai 2015 — Agenția de Dezvoltare Regională Nord (ADR Nord) a inițiat procesul de creare a elementelor de identitate vizuală pentru Regiunea de Dezvoltare Nord. Astfel, reuniți în cadrul unei ședințe care a avut loc miercuri, 27 mai 2015, membrii grupului de lucru regional (GLR) de planificare strategică a dezvoltării Regiunii Nord până în anul 2020 au propus și au analizat un șir de elemente de branding care se vor regăsi ulterior în Strategia de Dezvoltare Regională Nord (SDR Nord) pentru anii 2016-2020.

Organizată în incinta Universității de Stat „Alecu Russo”, ședința se înscrie în lanțul de activități inițiate odată cu desfășurarea, în 2013, a Conferinței internaționale cu genericul „Oportunități de dezvoltare socio-economică a Regiunii de Dezvoltare Nord, până în anul 2020”, eveniment organizat la inițiativa ADR Nord în colaborare cu Ministerul Dezvoltării Regionale și Construcțiilor (MDRC) al Republicii Moldova și Ministerul Protecției Mediului și Dezvoltării Regionale (VARAM) al Republicii Letonia.

La eveniment au participat membri ai Consiliului Regional pentru Dezvoltare Nord, specialiști din cadrul ADR Nord, exponenți ai mediului academic și reprezentanți ai organizațiilor neguvernamentale din nordul republicii. Membrii grupului de lucru regional au discutat despre elementele conceptului de marketing regional, avantajele marketingului regional, politicile de marketing regional. Totodată, participanții la eveniment au fost informați despre procesul de elaborare şi implementare a politicilor de promovare regională, au analizat istoriile de succes privind marketingul regional din câteva state europene și au discutat despre particularitățile ce scot în evidență Regiunea de Dezvoltare Nord, potrivit elementelor care stau la baza unui brand de succes.

„Am decis ca brandingul regional să fie inclus în procesul de elaborare a Strategiei de Dezvoltare Regionale Nord pentru anii 2016-2020. Consider că numai unindu-ne sub un brand regionale o să putem dezvolta businessul mic și mijlociu. În țările unde s-a pus accentul pe dezvoltarea și susținerea antreprenorilor economia a înflorit”, a spus directorul ADR Nord, Ion Bodrug.

„Marketingul regional eficient este elementul în jurul căruia companiile de succes se pot asocia. La această etapă, e necesar să studiem brandurile de succes și modul în care acestea își livreaza mesajul. La fel de importantă este și analizarea brandurilor care au eșuat, pentru a vedea care au fost greșelile de marketing”, susține Inga Cojocaru, șefa Secției planificare strategică și programare, ADR Nord.

Aceasta este cea de-a patra ședință de planificare strategică a dezvoltării Regiunii Nord, până în anul 2020. Ședințele anterioare au avut loc în 2014, acestea axându-se în mare parte pe aspecte legate de modernizarea infrastructurii de utilităţi şi a infrastructurii rutiere, dezvoltarea potenţialului turistic, protecţia mediului şi a resurselor naturale, eficienţa energetică şi reducerea consumului de energie etc.

Procesul de elaborare a SDR Nord 2016-2020 va decurge transparent, cu implicarea unui cerc larg de actori regionali și a reprezentanților mai multor instituții partenere.

www.adrnord.md