Vizualizări: 7225
Servicii electronice fiscale pentru persoane fizice!
7 Februarie 2013 — Persoanele fizice pot beneficia de o gamă largă de servicii electronice fiscale, în materie de raportare fiscală şi acces online la informaţii cu privire la obligaţiile fiscale curente. În ansamblu, ele au menirea de a asigura comoditatea şi de a simplifica interacţiunea acestei categorii de contribuabili cu Serviciul Fiscal de Stat.
În scopul asigurării comodităţii tuturor persoanelor fizice şi simplificării interacţiunii lor cu Serviciul Fiscal de Stat, au fost create o serie de servicii electronice fiscale, în materie de raportare fiscală şi acces online la informaţii cu privire la obligaţiile fiscale curente, care sunt prestate de către Î.S.”Fiscservinform” – administratorul tehnico-tehnologic al sistemului informaţional al Serviciului Fiscal de Stat.
Astfel, persoanele fizice pot beneficia de următoarele servicii electronice fiscale:
- „Declaraţia electronică” este oferită GRATUIT! După semnarea unui acord de conectare la serviciul nominalizat, persoanele fizice intră în posesia semnăturii electronice de autentificare, valabilă pe o perioadă de 5 ani! Serviciul „Declaraţie electronică” simplifică persoanelor fizice procesul de depunere a Declaraţiei privind impozitul pe venit (CET08), asigurîndu-le comoditate, posibilitate de transmitere a declaraţiei 24/24 ore, 7 zile pe săptămînă, excluderea necesităţii de deplasare la Serviciul Fiscal şi timpul de aşteptare prea mare.
- “Declaraţie rapidă” reprezintă o metodă automatizată de creare, verificare şi imprimare a declaraţiilor privind impozitul pe venit (CET08), prin aplicarea codului de bare bidimensional ce criptează datele introduse la etapa depunerii formularului respectiv la oficiul fiscal. Ca şi în cazul “Declaraţiei electronice”, acest serviciu este prestat gratuit şi este disponibil persoanelor fizice fără necesitatea semnării unor acorduri juridice.
În procesul de depunere a Declaraţiei privind impozitul pe venit (CET08), există probabilitatea înregistrării situaţiei ce poate atesta existenţa unei datorii a persoanei fizice faţă de stat sau invers, existenţa unei datorii a statului către contribuabil. Pentru a verifica aceste date, persoanele fizice pot utiliza serviciul „Verificarea obligaţiunii fiscale” care oferă informaţii cu privire la venitul şi impozitul pe venit la sursa de plată, permite verificarea acestora cu datele indicate de către cetăţean în declaraţia (CET08), precum şi calcularea sumei impozitului pe venit spre achitare sau suma impozitului pe venit în plus achitată.
- „Descarcă formulare” este un alt serviciu de care pot beneficia persoanele fizice şi care le oferă posibilitatea de descărcare a formularelor necesare, aferente procesului de prezentare a Declaraţiei privind impozitul pe venit.
- „Despre contribuabil”. La accesarea serviciului dat şi după introducerea codului fiscal al întreprinderii în spaţiul liber, este posibilă verificarea şi obţinerea informaţiilor despre contribuabil, cu privire la: denumirea întreprinderii, abreviatura, adresa oficiului central, forma organizatorico-juridică, numele/prenumele administratorului, statutul întreprinderii (activ sau inactiv), genurile de activitate, date despre subdiviziuni, date cu privire la T.V.A., date cu privire la accize.
- „Fişa imobilului” serviciu de informare a persoanelor fizice cu privire la bunurile imobile şi valoarea calculată a impozitului pentru fiecare bun imobil în parte.
Pentru obţinerea rapidă a tuturor notificărilor din cadrul calendarului fiscal şi remiterea tuturor evenimentelor importante pe adresa electronică a utilizatorului, această categorie de contribuabili poate utiliza „Calendarul fiscal extins”.
În lista serviciilor destinate persoanelor fizice se înscrie şi „Cutia electronică poştală de înştiinţare” a cărui scop constă în fortificarea interacţiunii cu Serviciul Fiscal de Stat în ceea ce priveşte obţinerea operativă a tuturor informaţiilor din domeniul fiscal.
De asemenea, persoanele fizice vor putea beneficia în curînd de un serviciu electronic nou, denumit “Contul curent fiscal”, specificul căruia se axează pe oferirea accesului online la un cont curent exact şi actualizat, precum şi posibilitatea de vizualizare a informaţiilor din certificatul privind lipsa sau existenţa restanţelor faţă de Bugetul Public Naţional.
Este important să menţionăm că accesul persoanelor fizice la serviciile electronice fiscale se efectuează în baza concetării gratuite la serviciul “Declaraţie electronică”.
Pentru informaţii suplimentare cu privire la serviciile electronice fiscale, contactaţi Secţia de Asistenţă a Clienţilor din cadrul Î.S.”Fiscservinform”, la numărul de telefon (022) 822-222.
În scopul asigurării comodităţii tuturor persoanelor fizice şi simplificării interacţiunii lor cu Serviciul Fiscal de Stat, au fost create o serie de servicii electronice fiscale, în materie de raportare fiscală şi acces online la informaţii cu privire la obligaţiile fiscale curente, care sunt prestate de către Î.S.”Fiscservinform” – administratorul tehnico-tehnologic al sistemului informaţional al Serviciului Fiscal de Stat.
Astfel, persoanele fizice pot beneficia de următoarele servicii electronice fiscale:
- „Declaraţia electronică” este oferită GRATUIT! După semnarea unui acord de conectare la serviciul nominalizat, persoanele fizice intră în posesia semnăturii electronice de autentificare, valabilă pe o perioadă de 5 ani! Serviciul „Declaraţie electronică” simplifică persoanelor fizice procesul de depunere a Declaraţiei privind impozitul pe venit (CET08), asigurîndu-le comoditate, posibilitate de transmitere a declaraţiei 24/24 ore, 7 zile pe săptămînă, excluderea necesităţii de deplasare la Serviciul Fiscal şi timpul de aşteptare prea mare.
- “Declaraţie rapidă” reprezintă o metodă automatizată de creare, verificare şi imprimare a declaraţiilor privind impozitul pe venit (CET08), prin aplicarea codului de bare bidimensional ce criptează datele introduse la etapa depunerii formularului respectiv la oficiul fiscal. Ca şi în cazul “Declaraţiei electronice”, acest serviciu este prestat gratuit şi este disponibil persoanelor fizice fără necesitatea semnării unor acorduri juridice.
În procesul de depunere a Declaraţiei privind impozitul pe venit (CET08), există probabilitatea înregistrării situaţiei ce poate atesta existenţa unei datorii a persoanei fizice faţă de stat sau invers, existenţa unei datorii a statului către contribuabil. Pentru a verifica aceste date, persoanele fizice pot utiliza serviciul „Verificarea obligaţiunii fiscale” care oferă informaţii cu privire la venitul şi impozitul pe venit la sursa de plată, permite verificarea acestora cu datele indicate de către cetăţean în declaraţia (CET08), precum şi calcularea sumei impozitului pe venit spre achitare sau suma impozitului pe venit în plus achitată.
- „Descarcă formulare” este un alt serviciu de care pot beneficia persoanele fizice şi care le oferă posibilitatea de descărcare a formularelor necesare, aferente procesului de prezentare a Declaraţiei privind impozitul pe venit.
- „Despre contribuabil”. La accesarea serviciului dat şi după introducerea codului fiscal al întreprinderii în spaţiul liber, este posibilă verificarea şi obţinerea informaţiilor despre contribuabil, cu privire la: denumirea întreprinderii, abreviatura, adresa oficiului central, forma organizatorico-juridică, numele/prenumele administratorului, statutul întreprinderii (activ sau inactiv), genurile de activitate, date despre subdiviziuni, date cu privire la T.V.A., date cu privire la accize.
- „Fişa imobilului” serviciu de informare a persoanelor fizice cu privire la bunurile imobile şi valoarea calculată a impozitului pentru fiecare bun imobil în parte.
Pentru obţinerea rapidă a tuturor notificărilor din cadrul calendarului fiscal şi remiterea tuturor evenimentelor importante pe adresa electronică a utilizatorului, această categorie de contribuabili poate utiliza „Calendarul fiscal extins”.
În lista serviciilor destinate persoanelor fizice se înscrie şi „Cutia electronică poştală de înştiinţare” a cărui scop constă în fortificarea interacţiunii cu Serviciul Fiscal de Stat în ceea ce priveşte obţinerea operativă a tuturor informaţiilor din domeniul fiscal.
De asemenea, persoanele fizice vor putea beneficia în curînd de un serviciu electronic nou, denumit “Contul curent fiscal”, specificul căruia se axează pe oferirea accesului online la un cont curent exact şi actualizat, precum şi posibilitatea de vizualizare a informaţiilor din certificatul privind lipsa sau existenţa restanţelor faţă de Bugetul Public Naţional.
Este important să menţionăm că accesul persoanelor fizice la serviciile electronice fiscale se efectuează în baza concetării gratuite la serviciul “Declaraţie electronică”.
Pentru informaţii suplimentare cu privire la serviciile electronice fiscale, contactaţi Secţia de Asistenţă a Clienţilor din cadrul Î.S.”Fiscservinform”, la numărul de telefon (022) 822-222.
Autor: Î.S. "Fiscservinform"
Toate comunicatele de presă ale aceluiaşi autor
Toate comunicatele din categoria curentă
Toate comunicatele din categoria curentă
Categorii comunicate
- Administraţie Publică 2301
- Afaceri 808
- Angajări & Joburi 167
- Armata & Serviciul Grăniceri & Vama 37
- Artă & Cultură 127
- Bănci & Asigurări 18
- Blogosfera 110
- Concursuri & Licitații 15
- Construcţii & Infrastructură 47
- Dezvoltare Regională 1658
- Diaspora 3
- Drepturile Omului & Justiţie 564
- eBooks / eReviste / eDocumente 7
- Economic & Statistică 329
- Educaţie & Instruire 750
- Export și Investiții 17
- Externe 165
- Fashion 0
- Fiscalitate & Finanţe & Contabilitate 116
- Industrie 10
- IT 30
- Media & Publicitate 365
- Mediu 36
- Mesaje 8
- Oferte & Prețuri 16
- Ong & Societate Civilă 1321
- Persoane Publice 140
- Politic & Electorala 1305
- Procuratura & MAI 120
- Public Relations 32
- Resurse Web 12
- Sănătate & Medicină 125
- Sindicate 4
- Social 580
- Sport 12
- Ştiinţă 80
- Tehnologia Informației și Comunicațiilor 287
- Telefonie & Comunicaţii 29
- Turism 33