Nume
Parola
Vizualizări: 2556
Dezbateri publice cu privire la implementarea proiectului educaţional „Integrarea socială şi lingvistică a elevilor alolingvi prin extinderea numărului de discipline şcolare studiate în limba română”
Chişinau, 13 Decembrie 2011 — În perioada 13 – 16 decembrie 2011, în Republica Moldova se va afla un expert internaţional specializat în politici lingvistice, delegat de către Înaltul Comisar de la HAGA (OSCE) pentru o vizită de studiu, realizată în sistemul educaţional din Republica Moldova la subiectul implementării conceptului de instruire multilingvă.
Vizita respectivă are loc în contextul solicitării, de către minister, a suportului de consultanţă metodică şi metodologică, implicit de resurse financiare, în implementarea proiectului „Integrarea socială şi lingvistică a elevilor alolingvi prin extinderea numărului de discipline şcolare studiate în limba română”.
Prin ordinul nr. 751 din 20 august 2011, ministerul a desemnat 10 liceele-pilot care implementează proiectul educaţional respectiv.
Aceste instituţii configurează o geografie diversă, dar au şi un minimum de experienţă în aspectele ce ţin de practici eficiente în domeniu: Liceul Teoretic „V.Suhomlinski”, Edineţ; Liceul Teoretic „T.Şevcenco”, Briceni; Liceul Teoretic „C.Popovici”, Rîşcani; Liceul Teoretic „A.Puşkin”, Bălţi; Liceul Teoretic „A.Puşkin”, Ungheni; Liceul Teoretic „M.Lomonosov”, Călăraşi; Liceul Teoretic „I.Neciui-Leviţki”, Chişinău; Liceul Teoretic „G.Gaidarji”, Comrat; Liceul Teoretic „N.Guboglo”, Ceadîr-Lunga; Liceul Teoretic nr.2, Taraclia.
După implementare, rezultatele acestui proiect-pilor vor constitui bazele unei Strategii naţionale de integrare socială şi lingvistică a elevilor alolingvi.
Extinderea acestui proiect pe întreg eşantionul de elevi cu necesităţi acute ce se referă la studiul şi vorbirea, în fapt, a limbii române va condiţiona elaborarea, pentru Republica Moldova, a unei noi Concepţii de predare/ învăţare/ evaluare a limbii române în şcolile alolingve, va determina revizuirea Planului-cadru şi reconceptualizarea politicii curriculare în domeniu, cu toate piesele adiacente acesteia.
Pe 16 decembrie 2011, ora 1000, în incinta Casei Guvernului, sala de şedinţe, et. 6, intrare str. Bănulescu-Bodoni, va avea loc discuţia publică cu privire la implementarea proiectului educaţional „Integrarea socială şi lingvistică a elevilor alolingvi prin extinderea numărului de discipline şcolare studiate în limba română” ‚ şi cu referire la proiectul Planului naţional de acţiuni vizînd eficientizarea politicii de predare-învăţare-evaluare a limbii şi literaturii române în şcoala alolingvă din Republica Moldova.