Nume
Parola
Vizualizări: 2657
ME a anunţat un concurs pentru selectarea experţilor independenţi, pentru a realiza studii de vivacitate a manualelor şi impactul acestora asupra elevilor
Chişinau, 7 Decembrie 2011 — Directorul Fondului Special pentru manuale, Gheorghe Gîrneţ, spune că acest concurs este organizat anual, pentru manualele aflate în uz pentru al treilea an. Analiza manualelor se face de către pedagogii, care aplică aceste manuale. Scopul studiului este de a determina calitatea manualelor aflate în uz dar şi de a afla opiniile pedagogilor asupra eventualei utilizări a acestui manual. Ca rezultat al acestui studiu Consiliul Naţional pentru aprobarea manualelor decide care titluri de manule vor fi reeditate şi care vor fi înaintate la un nou concurs.

Experţii vor analiza şi prelucra chestionarele pentru studiu. Fiecare chestionar este alcătuit în baza a opt criterii identice, cu aprecierea cantitativă (prin puncte) şi calitativă a titlurilor de manuale.

Volumul chestionarului constituie circa opt pagini. De asemenea, experţii vor alcătui un raport final asupra evaluării manualelor. Raportul se va realiza pe două componente (cantitativ şi calitativ), în baza chestionarilor.

Studiul va viza şase titluri de manuale pentru învăţămîntul primar, cl.IV, nouă titluri de manual pentru învăţământul gimnazial, cl.VIII şi 13 titluri de manuale pentru învăţămîntul liceal, cl.XI.Vor fi expertizate manualele de limba şi literatura română, limba şi literatura rusă, ştiinţe, educaţie muzicală, educaţie tehnologică matematică, geografie, biologia, fizica, chimia, informatica, limba engleză şi franceză.

La concurs pot participa cadre didactice din învăţămîntul preuniversitar, cadre didactice din învăţămîntul profesional (mediu de specialitate şi superior), cercetători ştiinţifici din instituţiile de cercetare.

Selecţia unităţilor şcolare unde vor fi realizate studiile şi aplicat chestionarul se va realiza de către Direcţiile generale raionale/municipale învăţămînt, tineret şi sport. Studiul se va realiza pe un eşantion reprezentativ de şcoli (minim 7% din numărul total de şcoli).

În 2010 au fost supuse studiului 35 de titluri de manual. În rezultatul studiului au fost propuse pentru reeditare 29 de titluri, pentru altele şase a fost anunţat, în iulie 2011, concurs pentru elaborare.