Vizualizări: 2269
IDIS „Viitorul” va asista Fundaţia Europeană pentru Instruire la promovarea reformării sistemului de educaţie vocaţională
11 Mai 2010 — IDIS „Viitorul” va implementa un amplu proiect de asistenţă a Fundaţiei Europene pentru Instruire, care este interesată de reformarea sistemului de educaţie vocaţională, atât prin optimizarea legislaţiei, cât şi prin adaptarea programelor de studii din şcolile profesionale şi colegii la necesităţile pieţii muncii. Doar astfel este posibilă crearea unui sistem bazat pe cerere, care ar permite integrarea în câmpul muncii a tuturor persoanelor aflate în căutarea unui loc de muncă.
În următorii doi ani (mai 2010 – decembrie 2011), IDIS va facilita comunicarea dintre managerii instituţiilor vocaţionale, autorităţile locale şi naţionale, pe de o parte, şi donatori şi societate civilă, pe de altă parte. Dialogul şi discuţiile pe soluţiile la problemele care afectează educaţia vocaţională, de la finanţarea rigidă la slaba interacţiune cu sectorul privat, vor sta la baza unor serii de studii de politici publice, care urmează a fi elaborate în cadrul proiectului. Cercetările vor fi efectuate în parteneriat cu Institutul de Formare a Capacităţilor Profesionale (IFCP).
La prima etapă a proiectului, planificată pentru mai 2010 – ianuarie 2011, urmează a fi finalizat Raportul naţional pe educaţia vocaţională, elaborat anterior de Centrul Republican pentru Dezvoltarea Învăţământului Profesional din Republica Moldova, dar şi un studiu pe cooperarea dintre sectorul de business şi instituţiile vocaţionale. Totodată, experţii IDIS vor elabora un raport care va estima posibilităţile de recunoaştere a educaţiei preventive (prior-learning) pentru persoanele adulte din Republica Moldova. Astfel, cunoştinţele acumulate la locul de muncă, activităţi de voluntariat, de angajare în viaţa comunităţii vor fi evaluate şi recunoscute oficial, oferind persoanelor mai multe şanse de afirmare profesională.
O vizită în teren, desfăşurată în comun de 20 de reprezentanţi ai autorităţilor şi donatorilor, planificată pentru septembrie 2010, va permite diagnosticarea la faţa locului a deficienţelor care afectează viaţa colegiilor şi şcolilor profesionale, aşa cum sunt percepute ele de elevi şi administraţia instituţiilor.
La cea de-a doua etapă a proiectului, februarie – decembrie 2011, IDIS şi IFCP vor insista pe consilierea autorităţilor în planificarea şi aplicarea politicilor pe domeniul educaţiei vocaţionale. De asemenea, vor fi promovate măsuri concrete de optimizare a legislaţiei sectoriale. Institutul de Formare a Capacităţilor Profesionale, la rândul său, va elabora 3 programe de studii model, care vor fi corelate cu aşteptările pe care le au angajatorii faţă de absolvenţii şcolilor profesionale şi colegiilor.
Practicile de succes ale comunităţii europene în a reforma sistemul de educaţie profesională vor fi cele care vor călăuzi recomandările de optimizare ale acestui sector în Republica Moldova. Or, sistemul de educaţie vocaţională, deşi se bucură de o cerere constantă, conservă şi multe probleme, care afectează grav buna lor administrare, dar şi calitatea propriu-zisă a studiilor. Asta concluzionau recent experţii IDIS în studiul „Educaţia vocaţională la răscruce: o analiză a deciziilor de politici în sistemul învăţământului mediu de specialitate în RM”.
Reformarea sistemului educaţional este un domeniu strategic al IDIS, asumat în Strategia de instituţie pentru 2009-2014. La rândul său, Institutul de Formare a Capacităţilor Profesionale şi-a demonstrat în repetate rânduri capacitatea sa de a promova un dialog deschis şi constructiv între piaţa muncii şi sectorul educaţional.
În următorii doi ani (mai 2010 – decembrie 2011), IDIS va facilita comunicarea dintre managerii instituţiilor vocaţionale, autorităţile locale şi naţionale, pe de o parte, şi donatori şi societate civilă, pe de altă parte. Dialogul şi discuţiile pe soluţiile la problemele care afectează educaţia vocaţională, de la finanţarea rigidă la slaba interacţiune cu sectorul privat, vor sta la baza unor serii de studii de politici publice, care urmează a fi elaborate în cadrul proiectului. Cercetările vor fi efectuate în parteneriat cu Institutul de Formare a Capacităţilor Profesionale (IFCP).
La prima etapă a proiectului, planificată pentru mai 2010 – ianuarie 2011, urmează a fi finalizat Raportul naţional pe educaţia vocaţională, elaborat anterior de Centrul Republican pentru Dezvoltarea Învăţământului Profesional din Republica Moldova, dar şi un studiu pe cooperarea dintre sectorul de business şi instituţiile vocaţionale. Totodată, experţii IDIS vor elabora un raport care va estima posibilităţile de recunoaştere a educaţiei preventive (prior-learning) pentru persoanele adulte din Republica Moldova. Astfel, cunoştinţele acumulate la locul de muncă, activităţi de voluntariat, de angajare în viaţa comunităţii vor fi evaluate şi recunoscute oficial, oferind persoanelor mai multe şanse de afirmare profesională.
O vizită în teren, desfăşurată în comun de 20 de reprezentanţi ai autorităţilor şi donatorilor, planificată pentru septembrie 2010, va permite diagnosticarea la faţa locului a deficienţelor care afectează viaţa colegiilor şi şcolilor profesionale, aşa cum sunt percepute ele de elevi şi administraţia instituţiilor.
La cea de-a doua etapă a proiectului, februarie – decembrie 2011, IDIS şi IFCP vor insista pe consilierea autorităţilor în planificarea şi aplicarea politicilor pe domeniul educaţiei vocaţionale. De asemenea, vor fi promovate măsuri concrete de optimizare a legislaţiei sectoriale. Institutul de Formare a Capacităţilor Profesionale, la rândul său, va elabora 3 programe de studii model, care vor fi corelate cu aşteptările pe care le au angajatorii faţă de absolvenţii şcolilor profesionale şi colegiilor.
Practicile de succes ale comunităţii europene în a reforma sistemul de educaţie profesională vor fi cele care vor călăuzi recomandările de optimizare ale acestui sector în Republica Moldova. Or, sistemul de educaţie vocaţională, deşi se bucură de o cerere constantă, conservă şi multe probleme, care afectează grav buna lor administrare, dar şi calitatea propriu-zisă a studiilor. Asta concluzionau recent experţii IDIS în studiul „Educaţia vocaţională la răscruce: o analiză a deciziilor de politici în sistemul învăţământului mediu de specialitate în RM”.
Reformarea sistemului educaţional este un domeniu strategic al IDIS, asumat în Strategia de instituţie pentru 2009-2014. La rândul său, Institutul de Formare a Capacităţilor Profesionale şi-a demonstrat în repetate rânduri capacitatea sa de a promova un dialog deschis şi constructiv între piaţa muncii şi sectorul educaţional.
Autor: IDIS Viitorul
Toate comunicatele de presă ale aceluiaşi autor
Toate comunicatele din categoria curentă
Toate comunicatele din categoria curentă
Categorii comunicate
- Administraţie Publică 2275
- Afaceri 808
- Angajări & Joburi 166
- Armata & Serviciul Grăniceri & Vama 37
- Artă & Cultură 127
- Bănci & Asigurări 18
- Blogosfera 110
- Concursuri & Licitații 14
- Construcţii & Infrastructură 47
- Dezvoltare Regională 1653
- Diaspora 3
- Drepturile Omului & Justiţie 564
- eBooks / eReviste / eDocumente 7
- Economic & Statistică 329
- Educaţie & Instruire 750
- Export și Investiții 17
- Externe 165
- Fashion 0
- Fiscalitate & Finanţe & Contabilitate 116
- Industrie 10
- IT 30
- Media & Publicitate 365
- Mediu 36
- Mesaje 8
- Oferte & Prețuri 16
- Ong & Societate Civilă 1313
- Persoane Publice 140
- Politic & Electorala 1305
- Procuratura & MAI 120
- Public Relations 32
- Resurse Web 12
- Sănătate & Medicină 125
- Sindicate 4
- Social 580
- Sport 12
- Ştiinţă 80
- Tehnologia Informației și Comunicațiilor 287
- Telefonie & Comunicaţii 29
- Turism 33