Vizualizări: 2077
Copiii din Condriţa se joacă şi „cresc Oameni Mari”, cu ajutorul adulţilor şi al inteligenţelor multiple
Condriţa, 30 Noiembrie 2009 — O acţiune comunitară, cu genericul „Ne jucăm şi creştem Oameni Mari!”, a fost organizată de Ministerul Educaţiei şi compania „MOLDCELL” pentru copiii de 5-6 ani din satul Condriţa, municipiul Chişinău. Această activitate model este realizată în cadrul proiectului Ministerului Educaţiei „Educaţie pentru Toţi – Iniţiativă de Acţiune Rapidă”, implementat cu sprijinul Băncii Mondiale şi UNICEF, prin intermediul unui grant al Fondului Catalitic.
În cadrul activităţii model de la Centrul Comunitar de educaţie timpurie din satul Condriţa, copiii au făcut lucruri obişnuite pentru vârsta lor – au desenat, au cântat, au creat aplicaţii, au dansat. Ceea ce a fost însă nou aici este că toate acţiunile s-au desfăşurat prin intermediul jocului. Inovativă a fost şi abordarea folosită – teoria inteligenţelor multiple.
„Astăzi, educatorii şi profesorii trebuie să poată realiza activităţile într-o varietate de moduri, utilizând muzica, teatrul, arta plastică, multimedia, munca în echipă, excursiile şi multe altele”, afirmă Veronica Creţu, preşedintele Centrului de Training „CMB”, moderatoarea activităţii „Ne jucăm şi creştem Oameni Mari!”.
Potrivit teoriei inteligenţelor multiple, fiecare copil învaţă în felul lui, în funcţie de inteligenţele sale dominante. În majoritatea sistemelor educaţionale, este acordată atenţie în special inteligenţei verbale şi celei logico-matematice. Pentru „a creşte Om Mare”, copilul are nevoie să-şi dezvolte, de la o vârstă timpurie, şi celelalte inteligenţe: muzicală, spaţială, chinestezică, intra-personală, interpersonală, naturalistă şi emoţională.
Teoria inteligenţelor multiple provoacă educatorii şi părinţii să lucreze cu copiii în aşa fel, încât fiecare copil să înveţe într-un mod care se potriveşte cu personalitatea lui, dezvoltându-şi, în acelaşi timp, şi alte tipuri de inteligenţă. Activitatea cu copiii de la Centrul Comunitar din Condriţa a ilustrat în mod practic această abordare: un copil poate învăţa lumea din jur prin desen, dar şi prin poezie, spectacol, dans, construcţie, discuţii etc.
Rodica Verbeniuc, şef secţie Comunicări Corporative „MOLDCELL”, afirmă că, prin acest atelier, organizatorii şi-au propus să ofere copiilor şi educatorilor un exemplu de activitate realizată conform celor mai noi standarde în educaţia preşcolară. „Suntem alături de Ministerul Educaţiei şi susţinem prin astfel de activităţi transferul de experienţe şi practici de succes în domeniul educaţiei timpurii, mai ales în mediul rural. Ni se pare atractiv conceptul punerii în valoare a personalităţii copiilor prin joc. Astfel, celor mici li se creează posibilitatea de a se exprima şi afirma liber, fără complexe”, a menţionat Rodica Verbeniuc.
Centrul Comunitar de educaţie timpurie a copiilor din satul Condriţa se află în incinta gimnaziului nr. 65 din localitate. „Niciodată satul nostru nu a avut grădiniţă de copii, spune Anatol Maxim, directorul gimnaziului. Anul acesta, am deschis un Centru Comunitar pentru preşcolari: administraţia locală a reparat spaţiul, iar Ministerul Educaţiei l-a dotat cu mobilă şi materiale didactice”. Centrul este frecventat de 12 copii de 5-6 ani din satul Condriţa.
Educatoarea de la Centrul Comunitar, Alexandra Daşchevici, care are o experienţă de 45 de ani de profesor în clasele primare, mărturiseşte că astăzi copiii nu mai sunt cum erau pe vremuri. „Iată de ce este important să cunoaştem tehnici noi de lucru, aşa cum ne-a ajutat astăzi Ministerul Educaţiei şi partenerii săi”.
* * *
Centrul de Training „CMB” este un ONG ce activează în interes social în domeniul educaţional, realizând programe de instruire, începând cu anul 2002. CMB lucrează atât la nivel naţional, cât şi internaţional (Liberia, Mongolia,Turcia şi Nepal). În ultimii doi ani, CMB desfăşoară activităţi pentru copii de vârstă timpurie şi preşcolară şi pentru părinţii lor.
Ministerul Educaţiei realizează Proiectul „Educaţie pentru Toţi – Iniţiativă de Acţiune Rapidă” cu susţinerea Băncii Mondiale şi UNICEF. În cadrul acestui proiect, sunt reparate grădiniţe, sunt create centre comunitare de educaţie timpurie, sunt dotate instituţii preşcolare, sunt instruiţi manageri şi cadre didactice şi sunt îmbunătăţite politicile educaţionale.
Operatorul de telefonie mobilă „MOLDCELL” este partenerul proiectului în cadrul campaniei „Ajută-l să crească OM MARE!”, care are ca scop includerea în sistemul educaţional a copiilor de vârstă timpurie din familii dezavantajate.
Contacte:
Aurelia Guzun, specialist în comunicare şi mobilizare comunitară
Proiectul „Educaţie pentru Toţi – Iniţiativă de Acţiune Rapidă”
Ministerului Educaţiei
Piaţa Marii Adunări Naţionale, 1
MD-2033, Chişinău, Republica Moldova
Tel.: 23.38.97, Fax: 23.31.39
Web: www.prescolar.edu.md
E-mail: efafti@edu.md, educatie.pentru.toti@gmail.com
În cadrul activităţii model de la Centrul Comunitar de educaţie timpurie din satul Condriţa, copiii au făcut lucruri obişnuite pentru vârsta lor – au desenat, au cântat, au creat aplicaţii, au dansat. Ceea ce a fost însă nou aici este că toate acţiunile s-au desfăşurat prin intermediul jocului. Inovativă a fost şi abordarea folosită – teoria inteligenţelor multiple.
„Astăzi, educatorii şi profesorii trebuie să poată realiza activităţile într-o varietate de moduri, utilizând muzica, teatrul, arta plastică, multimedia, munca în echipă, excursiile şi multe altele”, afirmă Veronica Creţu, preşedintele Centrului de Training „CMB”, moderatoarea activităţii „Ne jucăm şi creştem Oameni Mari!”.
Potrivit teoriei inteligenţelor multiple, fiecare copil învaţă în felul lui, în funcţie de inteligenţele sale dominante. În majoritatea sistemelor educaţionale, este acordată atenţie în special inteligenţei verbale şi celei logico-matematice. Pentru „a creşte Om Mare”, copilul are nevoie să-şi dezvolte, de la o vârstă timpurie, şi celelalte inteligenţe: muzicală, spaţială, chinestezică, intra-personală, interpersonală, naturalistă şi emoţională.
Teoria inteligenţelor multiple provoacă educatorii şi părinţii să lucreze cu copiii în aşa fel, încât fiecare copil să înveţe într-un mod care se potriveşte cu personalitatea lui, dezvoltându-şi, în acelaşi timp, şi alte tipuri de inteligenţă. Activitatea cu copiii de la Centrul Comunitar din Condriţa a ilustrat în mod practic această abordare: un copil poate învăţa lumea din jur prin desen, dar şi prin poezie, spectacol, dans, construcţie, discuţii etc.
Rodica Verbeniuc, şef secţie Comunicări Corporative „MOLDCELL”, afirmă că, prin acest atelier, organizatorii şi-au propus să ofere copiilor şi educatorilor un exemplu de activitate realizată conform celor mai noi standarde în educaţia preşcolară. „Suntem alături de Ministerul Educaţiei şi susţinem prin astfel de activităţi transferul de experienţe şi practici de succes în domeniul educaţiei timpurii, mai ales în mediul rural. Ni se pare atractiv conceptul punerii în valoare a personalităţii copiilor prin joc. Astfel, celor mici li se creează posibilitatea de a se exprima şi afirma liber, fără complexe”, a menţionat Rodica Verbeniuc.
Centrul Comunitar de educaţie timpurie a copiilor din satul Condriţa se află în incinta gimnaziului nr. 65 din localitate. „Niciodată satul nostru nu a avut grădiniţă de copii, spune Anatol Maxim, directorul gimnaziului. Anul acesta, am deschis un Centru Comunitar pentru preşcolari: administraţia locală a reparat spaţiul, iar Ministerul Educaţiei l-a dotat cu mobilă şi materiale didactice”. Centrul este frecventat de 12 copii de 5-6 ani din satul Condriţa.
Educatoarea de la Centrul Comunitar, Alexandra Daşchevici, care are o experienţă de 45 de ani de profesor în clasele primare, mărturiseşte că astăzi copiii nu mai sunt cum erau pe vremuri. „Iată de ce este important să cunoaştem tehnici noi de lucru, aşa cum ne-a ajutat astăzi Ministerul Educaţiei şi partenerii săi”.
* * *
Centrul de Training „CMB” este un ONG ce activează în interes social în domeniul educaţional, realizând programe de instruire, începând cu anul 2002. CMB lucrează atât la nivel naţional, cât şi internaţional (Liberia, Mongolia,Turcia şi Nepal). În ultimii doi ani, CMB desfăşoară activităţi pentru copii de vârstă timpurie şi preşcolară şi pentru părinţii lor.
Ministerul Educaţiei realizează Proiectul „Educaţie pentru Toţi – Iniţiativă de Acţiune Rapidă” cu susţinerea Băncii Mondiale şi UNICEF. În cadrul acestui proiect, sunt reparate grădiniţe, sunt create centre comunitare de educaţie timpurie, sunt dotate instituţii preşcolare, sunt instruiţi manageri şi cadre didactice şi sunt îmbunătăţite politicile educaţionale.
Operatorul de telefonie mobilă „MOLDCELL” este partenerul proiectului în cadrul campaniei „Ajută-l să crească OM MARE!”, care are ca scop includerea în sistemul educaţional a copiilor de vârstă timpurie din familii dezavantajate.
Contacte:
Aurelia Guzun, specialist în comunicare şi mobilizare comunitară
Proiectul „Educaţie pentru Toţi – Iniţiativă de Acţiune Rapidă”
Ministerului Educaţiei
Piaţa Marii Adunări Naţionale, 1
MD-2033, Chişinău, Republica Moldova
Tel.: 23.38.97, Fax: 23.31.39
Web: www.prescolar.edu.md
E-mail: efafti@edu.md, educatie.pentru.toti@gmail.com
Autor: Proiectul MET "Educaţie pentru toţi"
Toate comunicatele de presă ale aceluiaşi autor
Toate comunicatele din categoria curentă
Toate comunicatele din categoria curentă
Categorii comunicate
- Administraţie Publică 2275
- Afaceri 808
- Angajări & Joburi 166
- Armata & Serviciul Grăniceri & Vama 37
- Artă & Cultură 127
- Bănci & Asigurări 18
- Blogosfera 110
- Concursuri & Licitații 14
- Construcţii & Infrastructură 47
- Dezvoltare Regională 1653
- Diaspora 3
- Drepturile Omului & Justiţie 564
- eBooks / eReviste / eDocumente 7
- Economic & Statistică 329
- Educaţie & Instruire 750
- Export și Investiții 17
- Externe 165
- Fashion 0
- Fiscalitate & Finanţe & Contabilitate 116
- Industrie 10
- IT 30
- Media & Publicitate 365
- Mediu 36
- Mesaje 8
- Oferte & Prețuri 16
- Ong & Societate Civilă 1313
- Persoane Publice 140
- Politic & Electorala 1305
- Procuratura & MAI 120
- Public Relations 32
- Resurse Web 12
- Sănătate & Medicină 125
- Sindicate 4
- Social 580
- Sport 12
- Ştiinţă 80
- Tehnologia Informației și Comunicațiilor 287
- Telefonie & Comunicaţii 29
- Turism 33