Nume
Parola
Vizualizări: 4157
La 10 iulie 2009 se creează Biroul de Audit al Tirajelor din Moldova
Chişinău, 10 Iunie 2009 — La 10 iulie 2009 la Chişinău se va desfăşura Adunarea Generală de constituire a Biroului de Audit al Tirajelor din Moldova (BATM). Biroul de Audit al Tirajelor din Moldova (BATM) va fi o organizaţie creată de către industria de publicitate din Republica Moldova şi va oferi informaţii media ce vor deveni un standard în tranzacţiile de publicitate din ţară. BATM va fi o organizaţie non-profit, transparentă şi echidistantă, care va furniza cifre credibile despre tirajele presei din Republica Moldova. BATM este deschis tuturor organizaţiilor media - indiferent de limba, conţinutul editorial şi orientarea politică a publicaţiilor editate de acestea -, clienţilor de publicitate şi agenţiilor de publicitate. Pentru crearea BATM, în noiembrie 2008 s-a format un Grup de Iniţiativă (GI) care, în prezent, numără 37 de membri (vedeţi lista mai jos). La 10 iulie 2009, GI va organiza Adunarea Generală de constituire a Biroului de Audit al Tirajelor din Moldova. În cadrul acestui eveniment, membrii-fondatori - editorii de presă, organizaţiile media, companiile de difuzare a presei, agenţiile de publicitate şi clienţii de publicate - vor crea şi ulterior vor înregistra la organele competente prima, în Republica Moldova, instituţie care va verifica independent şi obiectiv tirajul diverselor produse media. Totodată, participanţii la Adunare vor analiza şi aproba Statutul BATM, planul de acţiune şi bugetul, vor alege organele de conducere ale organizaţiei. Decizia de a desfăşura Adunarea Generală de constituire a BATM a fost luată în urma ultimei vizite de consultanţă la Chişinău a dlui Liviu Burlacu, director executiv „Matesz” (BAT din Ungaria) şi consultant în cadrul proiectului „Sporirea capacităţilor instituţiilor relevante pentru crearea Biroului de Audit al Tirajelor”. Pe durata acestei vizite, desfăşurată în perioada 19-22 mai, expertul împreună cu membrii Grupului de Iniţiativă au analizat proiectul de Statut, au clarificat etapele pre şi post creare BATM, au discutat despre cheltuielile aferente fondării şi funcţionării BATM, precum şi despre modalităţile de minimalizare a costurilor de creare/funcţionare a BATM. Încă odată s-a accentuat faptul că bugetul BATM va fi format din cotizaţiile de membru, respectiv, cu cât mai mulţi membri vor fi, cu atât mai mică va fi cotizaţia. Invităm şi pe această cale toate firmele care funcţionează pe piaţa de publicitate din Republica Moldova şi care agreează ideea unui Birou de Audit al tirajelor în ţara noastră, sa adere la Grupul de Iniţiativă sau, direct, la BATM. Proiectul de statut, lista documentelor necesare pentru a deveni membru fondator al BATM, Declaraţia de membru fondator pot fi găsite pe: http://www.ijc.md/index.php?option=com_content&task=view&id=447&Itemid=1 Proiectul CIJ „Sporirea capacităţilor instituţiilor relevante în vederea creării Biroului de Audit al Tirajelor în Moldova” este implementat cu sprijinul Fundaţiei Eurasia, Reprezentanţa din Moldova, cu resurse financiare din partea Agenţiei Statelor Unite pentru Dezvoltare (USAID) şi ale Ministerului de Externe al Olandei. CIJ nu face parte din Grupul de Iniţiativă şi nu intenţionează să participe ca membru-fondator în crearea BATM. Pentru informaţii suplimentare vă rugăm s-o contactaţi pe Irina Iurcişin, coordonatoarea din cadrul CIJ a proiectului ( HYPERLINK iurcisin@ijc.md, tel. (022)21.36.52, GSM 069.53.09.11, str. Şciusev, 53, Chişinău MD 2012). Lista firmelor din Grupul de Iniţiativă pentru crearea Biroului de Audit al Tirajelor din Moldova: Editori de presă: 1. PRI Spros i Predlojenie SRL (SP) 2. Asociaţia Presei Independente 3. Ziarul de Gardă SRL 4. PP Timpul de dimineaţă 5. IP săptămânală Florile Dalbe 6. PP Observatorul de Nord SRL 7. PP Cuvântul SRL 8. Jurnal de Chişinău SRL 9. PP Unghiul SRL 10. SC Megan-TV SA 11. New Media Group 12. Centrul de Investigaţii Jurnalistice 13. PP Vremea Remonta SRL 14. PPI Cuvântul Liber ÎI 15. PP Business-Info SRL 16. Estorial SRL (Novii Dom) 17. ÎM Media Reserve SRL (Antenna) 18. PP Makler SRL 19. Komsomolskaia Pravda Basarabia SRL 20. PP Moldavschie Vedomosti SRL Agenţii de publicitate: 21. APROM Grup SRL 22. Patriot Studio SRL 23. Business-TV Media SRL (Agenţia de Relaţii Publice „Profile”) 24. Business Elita SRL 25. Indigo Ogilvy SRL 26. Asociaţia Agenţiilor de Publicitate din Moldova 27. Synergy Eur-Est SRL 28. Centrul de Business SRL (Cimişlia) 29. MediaFocus SRL 30. Galartmedia SRL 31. Enreco Plus Advertising Agency Clienţi de publicitate: 32. Montajautomatica SA (Zikkurat) 33. Orange Moldova SA 34. Aproservice – X SRL (Xerox Moldova) 35. ÎM Sun Communications SRL 36. FPC Bioprotect SRL 37. SC Rumeon SRL