Vizualizări: 2570
Dezbateri publice cu privire la implementarea proiectului educaţional „Integrarea socială şi lingvistică a elevilor alolingvi prin extinderea numărului de discipline şcolare studiate în limba română”
Chişinau, 13 Decembrie 2011 — În perioada 13 – 16 decembrie 2011, în Republica Moldova se va afla un expert internaţional specializat în politici lingvistice, delegat de către Înaltul Comisar de la HAGA (OSCE) pentru o vizită de studiu, realizată în sistemul educaţional din Republica Moldova la subiectul implementării conceptului de instruire multilingvă.
Vizita respectivă are loc în contextul solicitării, de către minister, a suportului de consultanţă metodică şi metodologică, implicit de resurse financiare, în implementarea proiectului „Integrarea socială şi lingvistică a elevilor alolingvi prin extinderea numărului de discipline şcolare studiate în limba română”.
Prin ordinul nr. 751 din 20 august 2011, ministerul a desemnat 10 liceele-pilot care implementează proiectul educaţional respectiv.
Aceste instituţii configurează o geografie diversă, dar au şi un minimum de experienţă în aspectele ce ţin de practici eficiente în domeniu: Liceul Teoretic „V.Suhomlinski”, Edineţ; Liceul Teoretic „T.Şevcenco”, Briceni; Liceul Teoretic „C.Popovici”, Rîşcani; Liceul Teoretic „A.Puşkin”, Bălţi; Liceul Teoretic „A.Puşkin”, Ungheni; Liceul Teoretic „M.Lomonosov”, Călăraşi; Liceul Teoretic „I.Neciui-Leviţki”, Chişinău; Liceul Teoretic „G.Gaidarji”, Comrat; Liceul Teoretic „N.Guboglo”, Ceadîr-Lunga; Liceul Teoretic nr.2, Taraclia.
După implementare, rezultatele acestui proiect-pilor vor constitui bazele unei Strategii naţionale de integrare socială şi lingvistică a elevilor alolingvi.
Extinderea acestui proiect pe întreg eşantionul de elevi cu necesităţi acute ce se referă la studiul şi vorbirea, în fapt, a limbii române va condiţiona elaborarea, pentru Republica Moldova, a unei noi Concepţii de predare/ învăţare/ evaluare a limbii române în şcolile alolingve, va determina revizuirea Planului-cadru şi reconceptualizarea politicii curriculare în domeniu, cu toate piesele adiacente acesteia.
Pe 16 decembrie 2011, ora 1000, în incinta Casei Guvernului, sala de şedinţe, et. 6, intrare str. Bănulescu-Bodoni, va avea loc discuţia publică cu privire la implementarea proiectului educaţional „Integrarea socială şi lingvistică a elevilor alolingvi prin extinderea numărului de discipline şcolare studiate în limba română” ‚ şi cu referire la proiectul Planului naţional de acţiuni vizînd eficientizarea politicii de predare-învăţare-evaluare a limbii şi literaturii române în şcoala alolingvă din Republica Moldova.
Vizita respectivă are loc în contextul solicitării, de către minister, a suportului de consultanţă metodică şi metodologică, implicit de resurse financiare, în implementarea proiectului „Integrarea socială şi lingvistică a elevilor alolingvi prin extinderea numărului de discipline şcolare studiate în limba română”.
Prin ordinul nr. 751 din 20 august 2011, ministerul a desemnat 10 liceele-pilot care implementează proiectul educaţional respectiv.
Aceste instituţii configurează o geografie diversă, dar au şi un minimum de experienţă în aspectele ce ţin de practici eficiente în domeniu: Liceul Teoretic „V.Suhomlinski”, Edineţ; Liceul Teoretic „T.Şevcenco”, Briceni; Liceul Teoretic „C.Popovici”, Rîşcani; Liceul Teoretic „A.Puşkin”, Bălţi; Liceul Teoretic „A.Puşkin”, Ungheni; Liceul Teoretic „M.Lomonosov”, Călăraşi; Liceul Teoretic „I.Neciui-Leviţki”, Chişinău; Liceul Teoretic „G.Gaidarji”, Comrat; Liceul Teoretic „N.Guboglo”, Ceadîr-Lunga; Liceul Teoretic nr.2, Taraclia.
După implementare, rezultatele acestui proiect-pilor vor constitui bazele unei Strategii naţionale de integrare socială şi lingvistică a elevilor alolingvi.
Extinderea acestui proiect pe întreg eşantionul de elevi cu necesităţi acute ce se referă la studiul şi vorbirea, în fapt, a limbii române va condiţiona elaborarea, pentru Republica Moldova, a unei noi Concepţii de predare/ învăţare/ evaluare a limbii române în şcolile alolingve, va determina revizuirea Planului-cadru şi reconceptualizarea politicii curriculare în domeniu, cu toate piesele adiacente acesteia.
Pe 16 decembrie 2011, ora 1000, în incinta Casei Guvernului, sala de şedinţe, et. 6, intrare str. Bănulescu-Bodoni, va avea loc discuţia publică cu privire la implementarea proiectului educaţional „Integrarea socială şi lingvistică a elevilor alolingvi prin extinderea numărului de discipline şcolare studiate în limba română” ‚ şi cu referire la proiectul Planului naţional de acţiuni vizînd eficientizarea politicii de predare-învăţare-evaluare a limbii şi literaturii române în şcoala alolingvă din Republica Moldova.
Autor: Ministerul Educatiei
Toate comunicatele de presă ale aceluiaşi autor
Toate comunicatele din categoria curentă
Toate comunicatele din categoria curentă
Categorii comunicate
- Administraţie Publică 2278
- Afaceri 808
- Angajări & Joburi 166
- Armata & Serviciul Grăniceri & Vama 37
- Artă & Cultură 127
- Bănci & Asigurări 18
- Blogosfera 110
- Concursuri & Licitații 14
- Construcţii & Infrastructură 47
- Dezvoltare Regională 1653
- Diaspora 3
- Drepturile Omului & Justiţie 564
- eBooks / eReviste / eDocumente 7
- Economic & Statistică 329
- Educaţie & Instruire 750
- Export și Investiții 17
- Externe 165
- Fashion 0
- Fiscalitate & Finanţe & Contabilitate 116
- Industrie 10
- IT 30
- Media & Publicitate 365
- Mediu 36
- Mesaje 8
- Oferte & Prețuri 16
- Ong & Societate Civilă 1316
- Persoane Publice 140
- Politic & Electorala 1305
- Procuratura & MAI 120
- Public Relations 32
- Resurse Web 12
- Sănătate & Medicină 125
- Sindicate 4
- Social 580
- Sport 12
- Ştiinţă 80
- Tehnologia Informației și Comunicațiilor 287
- Telefonie & Comunicaţii 29
- Turism 33