Nume
Parola
Vizualizări: 7501
Misiunea Socială Diaconia lansează campania de Paști „Masa Bucuriei”
Chișinău, 5 Aprilie 2016 — În preajma sărbătorilor de Paști, pentru al 7-lea an consecutiv, Misiunea Socială „Diaconia” a Mitropoliei Basarabiei organizează campania de Paști „Masa Bucuriei”. Scopul campaniei este promovarea solidarității și susținerea persoanelor aflate la limita existenței. Pe parcusul a trei săptămâni vor fi organizate lecții de solidaritate în instituțiile de învățământ, iar campania va culmina cu organizarea colectei naționale de produse alimentare neperisabile în sâmbăta Floriilor, la data de 23 aprilie.

Igor Belei, directorul Misiunii Sociale „Diaconia”: Este o tradiţie frumoasă ca în ziua Sfintelor Sărbători de Paști să ne reunim în familie. Din păcate, în ultima perioadă, din cauza sărăciei şi a exodului tinerilor, masa de Paşti rămâne o frumoasă amintire. Singurătatea şi disperarea sunt cuvintele ce marchează viaţa cotidiană a unui vârstnic în Republica Moldova, iar pe parcursul ultimilor ani, Diaconia susţine și menține o mișcare de solidaritate cu cei pentru care noțiunea de familie e un cuvânt ce provoacă durere. Zilnic, zeci de persoane vârstnice îşi alină singurătatea la cantina mobilă unde tinerii voluntari oferă căldura sufletului lor pentru aceşti bătrâni. Acest lucru nu ar fi posibil fără sprijinul oamenilor ce susțin inițiativele de ajutorare a bătrânilor. Asigurăm oamenii de bună credință că sprijinul financiar și donația de produse alimentare pe care o realizează în cadrul campaniei „Masa Bucuriei”este un gest valorificat într-un prânz zilnic. E o faptă prin care reușim să le oferim bătrânilor siguranța și căldura unei familii.

Colecta națională de produse alimentare va avea loc la data de 23 aprilie, în nouă dintre cele mai mari rețele de supermarketuri din țară și 20 de magazine locale. Organizată la nivel național, campania de Paști „Masa Bucuriei” va avea loc în 17 localități: Chișinău, Bălți, Cahul, Edineț, Căușeni, Cantemir, Ungheni, Ștefan-Vodă, Strășeni, Călărași, Soroca, Hâncești, Dondușeni și altele.

În această zi, cei peste 700 de tineri voluntari îi vor informa și îndemna pe oameni ca, în preajma Sărbătorilor de Paşti, în afară de produsele achiziţionate pentru familie, să doneze produse pentru susţinerea celor în dificultate.

Emilia Zastavnețchi, voluntar în campania de Paști, ediția 2014 și 2015: Motivația mea de a fi parte a Campaniei de Paști „Masa Bucuriei” este una interioară. Nu pot fi trecute cu vederea emoțiile trăite atunci când realizezi un act de bunătate, omenie, de caritate, de aceea nu ezit o clipă să mă implic în acțiuni de voluntariat. Te implici în acesată campanie pentru o singură zi, dar simți valoarea acțiunii tale pe parcursul întregului an atunci când vezi rândul de oameni care își „umplu farfuria” cu hrană.

Diaconia îndeamnă doritorii de a se solidariza cu persoanele nevoiașe să se implice în campanie atât în ziua colectei, prin donația directă de produse alimentare, cât și prin donații financiare ce pot fi realizate pe parcursul întregului an.

Cu 15 lei putem oferi zilnic un prânz cald pentru cei care acesta înseamnă încă o zi din viață.

Cum puteți realiza o donație financiară și alte detalii despre metodele de implicare în campanie găsiți aici - http://diaconia.md/category.php?l=ro&idc=460&t=/Campanii/Campania-de-Pati/Campania-de-Pati-Masa-Bucuriei-2016

În campania de Paști „Masa Bucuriei” 2015, împreună cu miile de donatori și cei peste 600 de voluntari, am reușit să colectăm 22 de tone de produse alimentare. Din aceste resurse, pe parcursul anului, au fost distribuite 863 de pachete alimentare și 26 470 de porții de mâncare în șase cantine sociale susținute de Diaconia și partenerii campaniei.

Campania de Paști „Masa Bucuriei” 2016 se desfăşoară cu binecuvântarea ÎPS Petru, Arhiepiscop al Chişinăului, Mitropolit al Basarabiei şi Exarh al Plaiurilor, cu acordul Ministerului Educaţiei al Republicii Moldova, precum şi cu susţinerea:

Partenerilor: Linella, Unimarket, Green Hills, Velmart, Fourchette, IMC Market, Riga, METRO Cash & Carry, Supermarket Nr. 1, Sanin.

Partenerului media general: Jurnal Media
Partenerilor media: Radio Chişinău, Radio Noroc, Ziarul de Gardă, Timpul, Unimedia,  Diez, Civic Fest Moldova, OWH studio, Simpals, Agora.

Parteneri locali: Caritas, Neoumanist, Regina Pacis și 15 parohii ale Mitropoliei Basarabiei din întreaga țară.

Persoană de contact:
Ludmila Popescu
Responsabil de relații cu presa
Tel: (+373 22) 46 32 28
Mob.: 068089865
e-mail: pr@diaconia.md
ludmila.diaconia@gmail.com
site: www.diaconia.md