Nume
Parola
Vizualizări: 5091
Republica Moldova: Asociaţiile de afaceri lansează Agenda Naţională de Business 2009
Chişinău, 24 Octombrie 2008 — Reprezentanţi ai mediului de afaceri din Republica Moldova, lideri economici cu reputaţie, împreună cu cele mai reprezentative asociaţii de business au lansat Agenda Naţională de Business 2009 joi, 23 octombrie 2008, în cadrul unei ceremonii oficiale. Agenda Naţională reprezintă o platformă comună de priorităţi pentru dezvoltarea economică a Republicii Moldova. Peste 30 de Asociaţii de Business, naţionale şi regionale, au participat la stabilirea acestor priorităţi, întrunind acordul principial al celor mai importante medii de business ale ţării. În Republica Moldova, procesul de consolidare şi promovare a fost facilitat de Institutul pentru Dezvoltare şi Iniţiative Sociale „Viitorul”, cu sprijinul CIPE (Centrul Internaţional pentru Antreprenoriatul Privat, SUA). Agenda Naţională de Business reprezintă un instrument eficient de consolidare a mediului de afaceri, dar şi o bază serioasă pentru susţinerea dialogului public-privat, îmbunătăţirea comunicării orizontale în cadrul comunităţii de business, astfel încât deciziile legislative să reflecte aşteptările reale ale mediului de afaceri. „Am deplina încredere în energia iniţiativei private, care poate reconstrui economia Republicii Moldova, pe temeiul unei platforme comune veritabile, a unei viziuni pe termen lung de dezvoltare a ţării, definită prin interesul cetăţenilor săi de a deschide noi locuri de muncă, de a stimula creşterea economică, de a spori competitivitatea şi modernizarea businessului autohton, în unison cu aspiraţiile noastre de integrare a RM în Uniunea Europeană”, a subliniat directorul executiv al IDIS „Viitorul”, Igor Munteanu. Astfel, vocea comunităţii de afaceri din Republica Moldova se exprimă, prin intermediul Agendei Naţionale de Business, care stabileşte 5 priorităţi şi obiective de realizat în următorii 5 ani pentru dezvoltarea unui mediu de business competitiv şi atractiv: • Reducerea barierelor administrative şi asigurarea unui mediu concurenţial sănătos. • Optimizarea sistemului fiscal. • Promovarea investiţiilor străine. • Consolidarea instituţiilor de drept. • Dezvoltarea şi utilizarea eficientă a capitalului uman. Procese similare au fost susţinute în Ucraina, România, Muntenegro şi Ungaria, Uniunea Europeană şi Statele Unite ale Americii. Peste tot, Agenda Naţională de Business a contribuit la creşterea competitivităţii mediului de afaceri, reducerii obstacolelor administrative şi sporirii atractivităţii ţării, în ansamblu. Pentru mai multe informaţii, contactaţi: Coordonatorul relaţii publice al Institutului pentru Dezvoltare şi Iniţiative Sociale (IDIS) „Viitorul”, Laura Bohanţov, tel: 221844, GSM: 069918296, e-mail laura.bohantov@viitorul.org
Ataşamente:
319_brosura NBA.pdf