Vizualizări: 2152
Produsele alimentare ecologice ar putea constitui un avantaj pentru exportul pe piața UE
Chisinau, 29 Noiembrie 2012 — ”Țările Uniunii Europene ar putea importa din Moldova produse agricole ecologice. Aici există condiții climaterice favorabile, sol fertil, însă producătorii agricoli nu sunt promovați pe piața externă strategic, într-un mod consolidat”, a menționat expertul german Hatto Brenner, în contextul trainingului ”Formarea preţurilor de export”, care a avut loc pe 29 noiembrie 2012, la Camera de Comerț și Industrie a Moldovei.
Sursa citată consideră că fructele, legumele, nucile, vinurile și alte produse alimentare autohtone s-ar putea bucura de succes pe piața comunitară, dacă micii producători s-ar consolida, și-ar eficientiza munca prin implementare know-how-ului și ar fi promovați într-un mod consolidat, printr-un coordonator unic, în țări concrete, conform unei strategii de marketing bine gândite.
”Îmi este cunoscută situația din Moldova, deoarece și Germania de est s-a confruntat cu dificultăți similare. Este necesar să aveți o viziune complexă asupra problemei. Fermierii nu au experiență de export. Ei trebuie instruiți pentru ca ei să-și schimbe mentalitatea și să abordeze pragmatic agricultura. Puteți prelua experiența Olandei în domeniu”.
Referindu-se la impactul pe care l-ar putea avea asupra sectorului agricol semnarea Acordului de Comerț Liber cu UE, Hatto Brenner a spus că vor exista și unele pierderi, însă, per ansamblu, concurența liberă va stimula dezvoltarea pieței.
”Italia, Spania, Austria, Germania, alte state UE care produc anumite mărfuri agricole s-ar putea opune asupra importului de produse similare moldovenești. În acest caz, întreprinderile din Moldova trebuie să dea dovadă de competitivitate și calitate. Și înființarea companiilor mixte va permite modernizarea agriculturii.
Avantajul Moldovei este că, piața UE duce lipsa produselor alimentare sigure, ecologice. Germania importă din China fructe și legume, însă ele au o calitate nesatisfăcătoare. Moldova este mult mai aproape de Germania și are premise mult mai mari să producă alimente ecologice. Scandalurile cu produsele alimentare contaminate sunt din ce în ce mai frecvente, iar în UE nu există prea multe țări care să se laude cu o climă favorabilă și soluri bune”.
La trainingul ”Formarea preţurilor de export” au participat peste 20 de agenți economici din diverse domenii de activitate. Ei au manifestat un interes sporit față de tema pusă în discuție.
Sergiu Guzun, director al companiei ”Panilino” a afirmat că, întreprinderea pe care o conduce dorește să-și extindă piața de desfacere. ”Am implementat standardul internațional de management al calității ISO. Exportăm deja produse de panificație în România și negociem cu Rusia și țările baltice. Particip la seminar pentru a afla modalitățile de formare a prețurilor de export, deoarece ne-am confruntat cu anumite dificultăți în domeniu. Este o temă actuală, pentru că ducem lipsă de informații referitor la acest subiect”.
Seminarul a fost organizat de Camera de Comerț și Industrie a Moldovei, cu scopul de a familiariza întreprinzătorii autohtoni cu procesul de formare a prețurilor de export și regulile de comerț de pe piața internațională.
Hatto Brenner este expert al companiei germane ”AWI”- International Business Services.
www.chamber.md sau pagina CCI pe facebook
Sursa citată consideră că fructele, legumele, nucile, vinurile și alte produse alimentare autohtone s-ar putea bucura de succes pe piața comunitară, dacă micii producători s-ar consolida, și-ar eficientiza munca prin implementare know-how-ului și ar fi promovați într-un mod consolidat, printr-un coordonator unic, în țări concrete, conform unei strategii de marketing bine gândite.
”Îmi este cunoscută situația din Moldova, deoarece și Germania de est s-a confruntat cu dificultăți similare. Este necesar să aveți o viziune complexă asupra problemei. Fermierii nu au experiență de export. Ei trebuie instruiți pentru ca ei să-și schimbe mentalitatea și să abordeze pragmatic agricultura. Puteți prelua experiența Olandei în domeniu”.
Referindu-se la impactul pe care l-ar putea avea asupra sectorului agricol semnarea Acordului de Comerț Liber cu UE, Hatto Brenner a spus că vor exista și unele pierderi, însă, per ansamblu, concurența liberă va stimula dezvoltarea pieței.
”Italia, Spania, Austria, Germania, alte state UE care produc anumite mărfuri agricole s-ar putea opune asupra importului de produse similare moldovenești. În acest caz, întreprinderile din Moldova trebuie să dea dovadă de competitivitate și calitate. Și înființarea companiilor mixte va permite modernizarea agriculturii.
Avantajul Moldovei este că, piața UE duce lipsa produselor alimentare sigure, ecologice. Germania importă din China fructe și legume, însă ele au o calitate nesatisfăcătoare. Moldova este mult mai aproape de Germania și are premise mult mai mari să producă alimente ecologice. Scandalurile cu produsele alimentare contaminate sunt din ce în ce mai frecvente, iar în UE nu există prea multe țări care să se laude cu o climă favorabilă și soluri bune”.
La trainingul ”Formarea preţurilor de export” au participat peste 20 de agenți economici din diverse domenii de activitate. Ei au manifestat un interes sporit față de tema pusă în discuție.
Sergiu Guzun, director al companiei ”Panilino” a afirmat că, întreprinderea pe care o conduce dorește să-și extindă piața de desfacere. ”Am implementat standardul internațional de management al calității ISO. Exportăm deja produse de panificație în România și negociem cu Rusia și țările baltice. Particip la seminar pentru a afla modalitățile de formare a prețurilor de export, deoarece ne-am confruntat cu anumite dificultăți în domeniu. Este o temă actuală, pentru că ducem lipsă de informații referitor la acest subiect”.
Seminarul a fost organizat de Camera de Comerț și Industrie a Moldovei, cu scopul de a familiariza întreprinzătorii autohtoni cu procesul de formare a prețurilor de export și regulile de comerț de pe piața internațională.
Hatto Brenner este expert al companiei germane ”AWI”- International Business Services.
www.chamber.md sau pagina CCI pe facebook
Autor: Camera de Comerţ şi Industrie a Moldovei
Toate comunicatele de presă ale aceluiaşi autor
Toate comunicatele din categoria curentă
Toate comunicatele din categoria curentă
Categorii comunicate
- Administraţie Publică 2274
- Afaceri 808
- Angajări & Joburi 166
- Armata & Serviciul Grăniceri & Vama 37
- Artă & Cultură 127
- Bănci & Asigurări 18
- Blogosfera 110
- Concursuri & Licitații 14
- Construcţii & Infrastructură 47
- Dezvoltare Regională 1653
- Diaspora 3
- Drepturile Omului & Justiţie 564
- eBooks / eReviste / eDocumente 7
- Economic & Statistică 329
- Educaţie & Instruire 750
- Export și Investiții 17
- Externe 165
- Fashion 0
- Fiscalitate & Finanţe & Contabilitate 116
- Industrie 10
- IT 30
- Media & Publicitate 365
- Mediu 36
- Mesaje 8
- Oferte & Prețuri 16
- Ong & Societate Civilă 1313
- Persoane Publice 140
- Politic & Electorala 1305
- Procuratura & MAI 120
- Public Relations 32
- Resurse Web 12
- Sănătate & Medicină 125
- Sindicate 4
- Social 580
- Sport 12
- Ştiinţă 80
- Tehnologia Informației și Comunicațiilor 287
- Telefonie & Comunicaţii 29
- Turism 33