Vizualizări: 3626
CpDOM salută decizia autorităţilor publice locale din oraşul Edineţ de a institui serviciul gratuit “Taxi social”, destinat persoanelor cu mobilitate redusă
Chișinău, 22 Ianuarie 2015 — Instituţia naţională a ombudsmanului apreciază faptul că, în pofida posibilităţilor financiare reduse, administraţia Edineţ a identificat resurse pentru lansarea unui serviciu destinat persoanelor cu nevoi speciale sau cu mobilitate redusă (http://www.publika.md/serviciu-util-pentru-unii-locuitori-din-edinet--su...).
Este foarte important că iniţiativa în cauză este realizată cu susţinerea financiară şi sub auspiciile autorităţilor publice locale Edineţ, semnificativ fiind şi faptul că solicitările din partea beneficiarilor sunt recepţionate chiar din anticamera primarului.
Pentru susţinerea categorii vizate de persoane, asigurarea accesului acestora la infrastructura socială contează foarte mult atît existenţa unui “Taxi social”, cît şi faptul că serviciile sunt gratuite. Asta avînd în vedere veniturile reduse ale persoanelor cu dizabilităţi, ale celor social vulnerabile.
Reamintim că în cadrul Decadei pentru drepturile omului, organizată de CpDOM în perioada 01-10 decembrie 2014 la tema promovării drepturilor persoanelor cu dizabilităţi, Instituţia naţională a abordat problema accesului categoriei vizate de persoane la transportul în comun. Mai mult, într-o rezoluţie adoptată pe marginea consultărilpor purtate cu reprezentanţi ai mai multor ONG-uri care activează în domeniu dat, CpDOM a chemat autorităţile publice centrale şi locale să identifice soluţii pentru sporirea mobilităţii persoanelor cu dizabilităţi locomotorii, de auz şi de vedere şi asigurarea accesului la transportul în comun. Or, accesibilitatea este o condiție indispensabilă pentru exercitarea de către persoanele cu nevoi speciale a drepturilor civile, politice, sociale, economice și culturale.
În decembrie anul trecut Instituţia naţională a ombudsmanului a lansat ideea aplicării tacticii paşilor mici în crearea unui mediu fără de bariere pentru persoanele cu dizabilităţi, favorabil integrării lor depline în comunitate.CpDOM va continua să activeze în această direcţie, în limita competenţelor de care dispune, şi să menţină un dialog permanent cu autorităţile publice responsabile, partenerii din societatea civilă (http://www.ombudsman.md/ro/stiri/institutia-nationala-ombudsmanului-lans...).
Lansarea serviciului “Taxi social” la Edineţ constituie dovada faptului că, indiferent de împrejurări, pot fi găsite soluţii pentru a rezolva o problema vitală pentru persoanele cu nevoi speciale. Ne exprimăm speranţa că iniţiativa de la Edineţ va fi preluată şi de alte autorităţi publice locale.
Este foarte important că iniţiativa în cauză este realizată cu susţinerea financiară şi sub auspiciile autorităţilor publice locale Edineţ, semnificativ fiind şi faptul că solicitările din partea beneficiarilor sunt recepţionate chiar din anticamera primarului.
Pentru susţinerea categorii vizate de persoane, asigurarea accesului acestora la infrastructura socială contează foarte mult atît existenţa unui “Taxi social”, cît şi faptul că serviciile sunt gratuite. Asta avînd în vedere veniturile reduse ale persoanelor cu dizabilităţi, ale celor social vulnerabile.
Reamintim că în cadrul Decadei pentru drepturile omului, organizată de CpDOM în perioada 01-10 decembrie 2014 la tema promovării drepturilor persoanelor cu dizabilităţi, Instituţia naţională a abordat problema accesului categoriei vizate de persoane la transportul în comun. Mai mult, într-o rezoluţie adoptată pe marginea consultărilpor purtate cu reprezentanţi ai mai multor ONG-uri care activează în domeniu dat, CpDOM a chemat autorităţile publice centrale şi locale să identifice soluţii pentru sporirea mobilităţii persoanelor cu dizabilităţi locomotorii, de auz şi de vedere şi asigurarea accesului la transportul în comun. Or, accesibilitatea este o condiție indispensabilă pentru exercitarea de către persoanele cu nevoi speciale a drepturilor civile, politice, sociale, economice și culturale.
În decembrie anul trecut Instituţia naţională a ombudsmanului a lansat ideea aplicării tacticii paşilor mici în crearea unui mediu fără de bariere pentru persoanele cu dizabilităţi, favorabil integrării lor depline în comunitate.CpDOM va continua să activeze în această direcţie, în limita competenţelor de care dispune, şi să menţină un dialog permanent cu autorităţile publice responsabile, partenerii din societatea civilă (http://www.ombudsman.md/ro/stiri/institutia-nationala-ombudsmanului-lans...).
Lansarea serviciului “Taxi social” la Edineţ constituie dovada faptului că, indiferent de împrejurări, pot fi găsite soluţii pentru a rezolva o problema vitală pentru persoanele cu nevoi speciale. Ne exprimăm speranţa că iniţiativa de la Edineţ va fi preluată şi de alte autorităţi publice locale.
Autor: Oficiul Avocatului Poporului
Toate comunicatele de presă ale aceluiaşi autor
Toate comunicatele din categoria curentă
Toate comunicatele din categoria curentă
Categorii comunicate
- Administraţie Publică 2285
- Afaceri 808
- Angajări & Joburi 166
- Armata & Serviciul Grăniceri & Vama 37
- Artă & Cultură 127
- Bănci & Asigurări 18
- Blogosfera 110
- Concursuri & Licitații 14
- Construcţii & Infrastructură 47
- Dezvoltare Regională 1655
- Diaspora 3
- Drepturile Omului & Justiţie 564
- eBooks / eReviste / eDocumente 7
- Economic & Statistică 329
- Educaţie & Instruire 750
- Export și Investiții 17
- Externe 165
- Fashion 0
- Fiscalitate & Finanţe & Contabilitate 116
- Industrie 10
- IT 30
- Media & Publicitate 365
- Mediu 36
- Mesaje 8
- Oferte & Prețuri 16
- Ong & Societate Civilă 1316
- Persoane Publice 140
- Politic & Electorala 1305
- Procuratura & MAI 120
- Public Relations 32
- Resurse Web 12
- Sănătate & Medicină 125
- Sindicate 4
- Social 580
- Sport 12
- Ştiinţă 80
- Tehnologia Informației și Comunicațiilor 287
- Telefonie & Comunicaţii 29
- Turism 33