Vizualizări: 5310
Autorităţile publice vor utiliza exclusiv SIA “e-Factura”
Chișinău, 25 August 2014 — Potrivit Hotărârii Guvernului nr. 294 din 17.03.1998 (Pct.3, alineat introdus prin HG 461 din 16.06.14, MO160-166/20.06.14 art.493), începînd cu 1 septembrie 2014, ministerele, alte autorităţi administrative centrale subordonate Guvernului, structurile organizaţionale din sfera lor de competenţă (autorităţile administrative din subordine, instituţiile publice şi întreprinderile de stat în care ministerul sau altă autoritate administrativă centrală ce are calitatea de fondator), precum şi instituţiile publice autonome care, potrivit legislaţiei în vigoare, au obligativitatea ţinerii contabilităţii, vor emite, în mod obligatoriu, facturi şi facturi fiscale electronice exclusiv prin intermediul sistemului automatizat „e-Factura”.
Astfel, începînd cu data de 11.08.2014 Serviciul Fiscal de Stat invită persoana responsabilă (împuternicită cu drept de semnare a facturilor şi facturilor fiscale electronice) din cadrul entităţilor specificate să se prezinte la Centrul de Conectare al Î.S. „Fiscservinform” pentru conectarea la serviciile electronice fiscale şi recepţionarea semnăturii electronice de autentificare în scopul emiterii facturilor şi facturilor fiscale electronice.
Astfel, pentru conectare la SIA „e-Factura” este necesar să parcurgeţi următoarele etape:
A. Înregistrarea pe portalul www.servicii.fisc.md a persoanei responsabile de emiterea facturilor. La înregistrare alegeţi tipul persoanei: „persoană juridică” şi completaţi celelalte spaţii necesare.
B. Apelaţi numărul de telefon (022) 822-222 pentru a efectua programarea de prezentare a persoanei responsabile în vederea semnării documentelor şi obţinerii accesului la serviciile electronice fiscale, inclusiv „e-Factura”. Detalii despre data şi ora de prezentare vor fi comunicate de către operator.
C. Pregătiţi setul de documente, care se prezintă în momentul conectării, în dependenţă de instituţia pe care o reprezentaţi:
Autorităţile administrative şi instituţiile publice:
• originalul şi copia Certificatului / Deciziei de înregistrare;
• ordinul de desemnare sau procura de împuternicire a persoanei responsabile de prezentarea documentelor fiscale prin intermediul serviciilor electronice fiscale, semnate de conducătorul entităţii raportoare, cu aplicarea ştampilei (conducătorul şi contabilul-şef vor fi aceiaşi ca şi în informaţia din Sistemul informaţional fiscal);
• originalul şi copia buletinului de identitate a persoanelor indicate în ordinul intern;
• ştampila entităţii.
Întreprinderile de stat:
• ordinul de desemnare sau procura de împuternicire a persoanei responsabile de prezentarea documentelor fiscale prin intermediul serviciilor electronice fiscale, semnate de conducătorul entităţii raportoare, cu aplicarea ştampilei (conducătorul şi contabilul-şef vor fi aceiaşi ca şi în informaţia din Sistemul informaţional fiscal);
• originalul şi copia buletinului de identitate a persoanelor indicate în ordinul intern.
D. Vă prezentaţi la data şi ora cuvenită, cu setul de documente specificat la unul din următoarele Centrele de Conectare Regională:
1. CCR pe mun. Chişinău - mun. Chişinău, bd. Ştefan cel Mare şi Sfînt, nr. 162, et. 2, oficiul 220 (în incinta Ministerului Agriculturii şi Industriei Alimentare);
2. CCR pe mun. Bălţi - mun. Bălţi, str. Ştefan cel Mare, nr. 128 (în incinta IFS teritorial pe mun. Bălţi);
3. CCR pe mun. Comrat - mun. Comrat, str. Comsomolului, nr. 20 (în incinta IFS teritorial pe mun. Comrat).
Toate serviciile de conectare şi prestare a SIA „e-Factura” se oferă cu titlu gratuit.
Pentru informaţiile suplimentare contactaţi Centrul de Apel al Î.S. „Fiscservinform” la numărul de telefon (022) 822-222 sau vizitaţi pagina web fiscservinform.md sau servicii.fisc.md.
fisc.md
Astfel, începînd cu data de 11.08.2014 Serviciul Fiscal de Stat invită persoana responsabilă (împuternicită cu drept de semnare a facturilor şi facturilor fiscale electronice) din cadrul entităţilor specificate să se prezinte la Centrul de Conectare al Î.S. „Fiscservinform” pentru conectarea la serviciile electronice fiscale şi recepţionarea semnăturii electronice de autentificare în scopul emiterii facturilor şi facturilor fiscale electronice.
Astfel, pentru conectare la SIA „e-Factura” este necesar să parcurgeţi următoarele etape:
A. Înregistrarea pe portalul www.servicii.fisc.md a persoanei responsabile de emiterea facturilor. La înregistrare alegeţi tipul persoanei: „persoană juridică” şi completaţi celelalte spaţii necesare.
B. Apelaţi numărul de telefon (022) 822-222 pentru a efectua programarea de prezentare a persoanei responsabile în vederea semnării documentelor şi obţinerii accesului la serviciile electronice fiscale, inclusiv „e-Factura”. Detalii despre data şi ora de prezentare vor fi comunicate de către operator.
C. Pregătiţi setul de documente, care se prezintă în momentul conectării, în dependenţă de instituţia pe care o reprezentaţi:
Autorităţile administrative şi instituţiile publice:
• originalul şi copia Certificatului / Deciziei de înregistrare;
• ordinul de desemnare sau procura de împuternicire a persoanei responsabile de prezentarea documentelor fiscale prin intermediul serviciilor electronice fiscale, semnate de conducătorul entităţii raportoare, cu aplicarea ştampilei (conducătorul şi contabilul-şef vor fi aceiaşi ca şi în informaţia din Sistemul informaţional fiscal);
• originalul şi copia buletinului de identitate a persoanelor indicate în ordinul intern;
• ştampila entităţii.
Întreprinderile de stat:
• ordinul de desemnare sau procura de împuternicire a persoanei responsabile de prezentarea documentelor fiscale prin intermediul serviciilor electronice fiscale, semnate de conducătorul entităţii raportoare, cu aplicarea ştampilei (conducătorul şi contabilul-şef vor fi aceiaşi ca şi în informaţia din Sistemul informaţional fiscal);
• originalul şi copia buletinului de identitate a persoanelor indicate în ordinul intern.
D. Vă prezentaţi la data şi ora cuvenită, cu setul de documente specificat la unul din următoarele Centrele de Conectare Regională:
1. CCR pe mun. Chişinău - mun. Chişinău, bd. Ştefan cel Mare şi Sfînt, nr. 162, et. 2, oficiul 220 (în incinta Ministerului Agriculturii şi Industriei Alimentare);
2. CCR pe mun. Bălţi - mun. Bălţi, str. Ştefan cel Mare, nr. 128 (în incinta IFS teritorial pe mun. Bălţi);
3. CCR pe mun. Comrat - mun. Comrat, str. Comsomolului, nr. 20 (în incinta IFS teritorial pe mun. Comrat).
Toate serviciile de conectare şi prestare a SIA „e-Factura” se oferă cu titlu gratuit.
Pentru informaţiile suplimentare contactaţi Centrul de Apel al Î.S. „Fiscservinform” la numărul de telefon (022) 822-222 sau vizitaţi pagina web fiscservinform.md sau servicii.fisc.md.
fisc.md
Autor: Administrator
Toate comunicatele de presă ale aceluiaşi autor
Toate comunicatele din categoria curentă
Toate comunicatele din categoria curentă
Categorii comunicate
- Administraţie Publică 2285
- Afaceri 808
- Angajări & Joburi 166
- Armata & Serviciul Grăniceri & Vama 37
- Artă & Cultură 127
- Bănci & Asigurări 18
- Blogosfera 110
- Concursuri & Licitații 14
- Construcţii & Infrastructură 47
- Dezvoltare Regională 1655
- Diaspora 3
- Drepturile Omului & Justiţie 564
- eBooks / eReviste / eDocumente 7
- Economic & Statistică 329
- Educaţie & Instruire 750
- Export și Investiții 17
- Externe 165
- Fashion 0
- Fiscalitate & Finanţe & Contabilitate 116
- Industrie 10
- IT 30
- Media & Publicitate 365
- Mediu 36
- Mesaje 8
- Oferte & Prețuri 16
- Ong & Societate Civilă 1316
- Persoane Publice 140
- Politic & Electorala 1305
- Procuratura & MAI 120
- Public Relations 32
- Resurse Web 12
- Sănătate & Medicină 125
- Sindicate 4
- Social 580
- Sport 12
- Ştiinţă 80
- Tehnologia Informației și Comunicațiilor 287
- Telefonie & Comunicaţii 29
- Turism 33