Nume
Parola
Vizualizări: 2922
A fost elaborat draftul „Instrumentului de monitorizare şi evaluare a dezvoltării preşcolarului”
Chişinău, 27 Iulie 2012 — Viceministrul Educaţiei, Tatiana Potîng, a avut o întrevedere cu Linda Platos, expert internaţional în domeniul educaţiei timpurii, cu reprezentanţi UNICEF şi „Pas cu Pas”, membri ai grupului de lucru care au elaborat draftului „Instrumentului de monitorizare şi evaluare a dezvoltării preşcolarului”.
Scopul întrevederii a fost de a analiza documentul elaborat, de a propune modificări şi de a stabili parcursul de implementare a acestui document.
Draftul a fost elaborat, timp de doi ani, de către experţi, naţionali şi internaţionali, în domeniul educaţiei preşcolare, reprezentanţi ai guvernului, societăţii civile, mediului academic, mediului didactic.
Documentul conţine mecanisme pentru evaluarea dezvoltării fizice, cognitive, sociale, emoţionale etc. a copiilor care absolvesc treapta preşcolară. Instrumentul include standarde şi indicatori de apreciere a iniţiativei, creativităţii, persistenţei copiilor, curiozităţii şi interesului acestora etc. în momentul în care aceştia urmează să fie înscrişi în clasa I. Alte standarde şi indicatori incluse în Instrumentul de monitorizare şi evaluare a dezvoltării preşcolarului, sunt cele de evaluare a limbajului, comunicării şi premisele citit-scrisului preşcolarului, dezvoltarea lui cognitivă.
Tatiana Potîng a menţionat că acest Instrument, definitivat, trebuie să asigure continuitatea grădiniţă - şcoală .
Participanţii la discuţie au stabilit un termen de două luni pentru definitivarea documentului, care, apoi, urmează a fi aprobat pentru pilotare, împreună cu un Ghid de implementare, în cadrul Proiectului „Parteneriat Global pentru Educaţie”. Ulterior, Ghidul va fi utilizat de către cadrele didactice din grădiniţe şi centre comunitare, administraţii, învăţătorii claselor primare şi părinţi.