Nume
Parola
Vizualizări: 2475
Educația TIC – o prioritate pentru Ministerul Educației
Chişinău, 22 Iunie 2012 — Viceministrul Educației, Tatiana Potîng, a participat la prezentarea proiectului Agendei de Acţiuni “Educaţia TIC în Moldova: racordarea la necesităţile pieţei”, elaborat de USAID, în colaborare cu Asociatia Naţională a Companiilor Private din Domeniul TIC din Republica Moldova (ATIC) şi Ministerul Tehnologiei Informaţiei şi Comunicaţiilor (MTIC).
Participanţii au discutat despre măsurile fezabile şi eficace pentru consolidarea legăturilor dintre industria TIC şi sistemul educaţional, în scopul îmbunătăţirii calităţii absolvenţilor şi racordarea la necesităşile industriei.
Viceministrul educației a declarat că educația TIC este un domeniu prioritar pentru Ministerul Educției, iar un produs eficient ar contribui la o dezvoltare mai dinamică a domeniului educației.
Raportorii au prezentat mai multe recomandări, care ar duce la o bună implementare a tehnologiilor informaționale în educație. În domeniul dotării, facilităților de predare, experții au recomandat modernizarea calculatoarelor din școli, în baza unui program cincinal, instituirea unui serviciu raional extern de deservire a calculatoarelor în școli, crearea și dezvoltarea unui centru național de resurse și softuri educaționale etc.
Experţii au recomandat actualizarea anuală a curricula școlară, în colaborare cu industria, ameliorarea procesului de predare a limbilor străine, în special a limbii engleze, în școli etc.
Experții, de asemenea, au recomandat implementarea sistemului de salarizare bazat pe performanțe, formarea profesională continuă în domeniul TIC, informarea și ghidarea în carieră a elevilor și studenților.
Viceministrul Educației a menționat că pentru realizarea obiectivelor în domeniul educației TIC în Moldova, a fost creat un Consiliu, care va monitoriza implementarea tehnologiilor informaționale în educație. Viceministrul educației a menționat că în cadrul ședinței următoare va fi analizată agenda de acțiuni, care vor permite realizarea unui produs eficient, care ar sta la baza activității educaționale.