Nume
Parola
Vizualizări: 3880
Andrei Fornea,cofondatorul MediaPoint: Vom miza în continuare pe tinerii activi
Chisinau, 27 Februarie 2012 — Era tehnologiilor îşi face tot mai mult prezenţa în viaţa noastră cotidiană. Andrei Fornea, cofondatorul ONG-ului „MediaPoint” a preluat o serie de avantaje din lumea erei digitale,a Facebook-ului şi a Internetului la general, pentru a facilita viaţa celor care se confruntă cu anumite probleme, iar utilizarea resurselor de mai sus, le-ar aduce doar rezolvarea. Recent, a lansat şi proiectul alerte.md, unul ambiţios şi plin de speranţe pentru capitala noastră.


Andrei, de mai mult timp te afli în „familia ” MediaPoint. Ce semnifică acest proiect pentru tine şi comunitate, per ansamblu?

MediaPoint este prima organizaţie new media din Moldova şi pe parcurs a devenit un proiect de suflet pentru mine. Echipa MediaPoint vrea să dezvolte comunitatea New Media din Moldova prin implicarea studenţilor de la diferite facultăţi şi a reprezentanţilor din ONG-uri în dezvoltarea produselor cu impact social. MediaPoint urmează să fie nucleul unei reţele de promovare a schimbării sociale prin intermediul tehnologiilor inovative. În Moldova încercăm să lansăm proiecte sociale reieşind din necesitaţile cetăţenilor RM.


Adiacent cu MediaPoint, aţi lansat şi portalul Alerte.md. Care este scopul acestui site?
„Alerte” are drept scop colectarea problemelor sociale din Chişinău, plasarea acestora pe mapa interactivă a site-ului şi într-un final, rezolvarea problemelor raportate de cetăţeni. Alerte.md a fost desemnat cel mai bun proiect de către concursurile iTineret şi eGov iar echipa MediaPoint lucrează şi acum pentru ca acest instrument util să devină 100% funcţional.

Ştiu că ai călătorit mult prin intermediul diverselor proiecte de peste hotarele ţării. Povesteşte-ne te rog despre această experienţă?

Orice experienţă internaţională te învaţă multe. Eu încerc mereu să aduc lucrurile bune acasă, şi dacă e posibil să le implimentez. Îmi place să vorbesc mai mult despre Moldova decît despre alte ţări.

După părerea ta, la ce nivel se află relaţiile ONG-urilor din ţara noastră cu cele de peste hotare?
Există puţine ONG-uri care au parteneriate externe durabile. Spre exemplu, MediaPoint are un singur partenereriat internaţional cu o organizaţie cehă şi acest lucru ne ajută să sporim calitatea proiectelor noastre. Totuşi atît timp cît o organizaţie produce rezultate semnificative pentru societate, restul detaliilor sunt nerelevante.

Care este accesul tinerilor din Republica Moldova la diversele traininguri, seminiare în ţările europene, dat fiind faptul că persistă problema vizelor?

Problema vizelor este una pe care o simţi anume în aceste situaţii. Cu siguranţă mai mulţi tineri din Moldova participau la seminare internaţionale dacă aveau access liber în diferite ţări. Totuşi nu este un impediment care să nu poată fi trecut.


Ce proiecte în domeniul new media vă doriţi să realizaţi cu cei de la MediaPoint?
Toate proiectele noastre le facem publice atunci doar cînd le lansăm. La finele lunii februarie avem o conferinţă de planificare în care vom demara noi proiecte. În 2012 vom continua să mergem în toată ţara învăţînd liceenii multe lucruri utile în cadrul proiectul „New Media în liceul tău”, totodată vom dezvolta noi traineri MediaPoint şi vom miza în continuare pe tinerii activi.

Iuliana Mămăligă, PR Manager Comitetul Internaţional pentru Diplomaţie Civică (ICCD)