Vizualizări: 4848
Asigurarea stocurilor de sânge este o responsabilitate a întregii societăți
Chișinău, 17 Februarie 2012 — “Donează sânge! Dăruiește o picătură de viață!”, “Donează sânge voluntar și sistematic!”, “Zilnic, în Republica Moldova, 150 de oameni au nevoie de transfuzie de sânge!”, “Donează sânge! Salvează o viață!” – acestea sunt câteva dintre mesajele posterelor și banerelor ce promovează donarea de sânge, apărute decurând pe străzile și viaductul din Chișinău.
Scopul acestor materiale informative este de a sensibiliza populația cu privire la importanța donării sângelui, lichid vital, pentru care nu există vreun substituent, donarea fiind singura soluție pentru a salva viața celor, care au nevoie de o transfuzie de sânge.
Nimeni nu este protejat de o situație, în care, la un moment dat, ar avea nevoie de o transfuzie de sânge (accidente, intervenții chirurgicale, nașteri, boli genetice în urma cărora se pierd cantități semnificative de sânge și organismul nu poate recupera cantitatea pierdută etc.). Asigurarea stocurilor de sânge este o responsabilitate a întregii societăți, ceea ce înseamnă că este necesar spiritul voluntar și altruist al fiecărui cetățean pentru a deveni donator sistematic, pentru aceasta fiind de-ajuns doar dorința de a merge la o secție/cabinet/centru de colectare a sângelui.
În Republica Moldova actualmente sunt deschise 55 de cabinete și 20 secții de transfuzie a sângelui (localizate în incinta instituțiilor medico-sanitare publice din toate unitățile teritorial-administrative), trei centre regionale de transfuzie a sângelui (Bălți, Tiraspol, Cahul) și un Centru Național de Transfuzie a Sângelui, unde se păstrează stocurile de sânge pentru întreaga țară.
Materialele de publicitate vizuală exterioară, care promovează donarea de sânge, includ și informație cu datele de contact ale respectivei instituții, unde cetățenii pot telefona și solicita să se înscrie din timp, indicând ziua și ora potrivită pentru donare.
Banerele care promovează donarea sunt amplasate la cele mai mari intersecții din sectoarele capitalei: Botanica (în perimetrul străzilor Burebista și Sarmizegetusa, str. Grenoble/Hotelul Vila-Verde, bulevardul Traian), Buiucani (perimetrul străzilor V.Belinski și I.Pelivan), Râșcani (str. A. Russo și bd. Moscova), pe magistralele Albișoara, Calea Ieșilor și Calea Orheiului, precum și pe ambele părți ale viaductului, ce leagă sectoarele Botanica și Centru, ocupând suprafețele boxelor iluminiscente.
Materialele sunt o producție a Centrului pentru Politici și Analize în Sănătate (Centrul PAS) și au fost elaborate în coordonare cu Ministerul Sănătății în cadrul proiectului „Prevenirea hepatitelor virale B și C în Moldova”. Perioada de afișaj a materialelor este de două luni (februarie-martie 2012).
Scopul acestor materiale informative este de a sensibiliza populația cu privire la importanța donării sângelui, lichid vital, pentru care nu există vreun substituent, donarea fiind singura soluție pentru a salva viața celor, care au nevoie de o transfuzie de sânge.
Nimeni nu este protejat de o situație, în care, la un moment dat, ar avea nevoie de o transfuzie de sânge (accidente, intervenții chirurgicale, nașteri, boli genetice în urma cărora se pierd cantități semnificative de sânge și organismul nu poate recupera cantitatea pierdută etc.). Asigurarea stocurilor de sânge este o responsabilitate a întregii societăți, ceea ce înseamnă că este necesar spiritul voluntar și altruist al fiecărui cetățean pentru a deveni donator sistematic, pentru aceasta fiind de-ajuns doar dorința de a merge la o secție/cabinet/centru de colectare a sângelui.
În Republica Moldova actualmente sunt deschise 55 de cabinete și 20 secții de transfuzie a sângelui (localizate în incinta instituțiilor medico-sanitare publice din toate unitățile teritorial-administrative), trei centre regionale de transfuzie a sângelui (Bălți, Tiraspol, Cahul) și un Centru Național de Transfuzie a Sângelui, unde se păstrează stocurile de sânge pentru întreaga țară.
Materialele de publicitate vizuală exterioară, care promovează donarea de sânge, includ și informație cu datele de contact ale respectivei instituții, unde cetățenii pot telefona și solicita să se înscrie din timp, indicând ziua și ora potrivită pentru donare.
Banerele care promovează donarea sunt amplasate la cele mai mari intersecții din sectoarele capitalei: Botanica (în perimetrul străzilor Burebista și Sarmizegetusa, str. Grenoble/Hotelul Vila-Verde, bulevardul Traian), Buiucani (perimetrul străzilor V.Belinski și I.Pelivan), Râșcani (str. A. Russo și bd. Moscova), pe magistralele Albișoara, Calea Ieșilor și Calea Orheiului, precum și pe ambele părți ale viaductului, ce leagă sectoarele Botanica și Centru, ocupând suprafețele boxelor iluminiscente.
Materialele sunt o producție a Centrului pentru Politici și Analize în Sănătate (Centrul PAS) și au fost elaborate în coordonare cu Ministerul Sănătății în cadrul proiectului „Prevenirea hepatitelor virale B și C în Moldova”. Perioada de afișaj a materialelor este de două luni (februarie-martie 2012).
Autor: Centrul pentru Politici si Analize in Sanatate
Toate comunicatele de presă ale aceluiaşi autor
Toate comunicatele din categoria curentă
Toate comunicatele din categoria curentă
Categorii comunicate
- Administraţie Publică 2285
- Afaceri 808
- Angajări & Joburi 166
- Armata & Serviciul Grăniceri & Vama 37
- Artă & Cultură 127
- Bănci & Asigurări 18
- Blogosfera 110
- Concursuri & Licitații 14
- Construcţii & Infrastructură 47
- Dezvoltare Regională 1655
- Diaspora 3
- Drepturile Omului & Justiţie 564
- eBooks / eReviste / eDocumente 7
- Economic & Statistică 329
- Educaţie & Instruire 750
- Export și Investiții 17
- Externe 165
- Fashion 0
- Fiscalitate & Finanţe & Contabilitate 116
- Industrie 10
- IT 30
- Media & Publicitate 365
- Mediu 36
- Mesaje 8
- Oferte & Prețuri 16
- Ong & Societate Civilă 1316
- Persoane Publice 140
- Politic & Electorala 1305
- Procuratura & MAI 120
- Public Relations 32
- Resurse Web 12
- Sănătate & Medicină 125
- Sindicate 4
- Social 580
- Sport 12
- Ştiinţă 80
- Tehnologia Informației și Comunicațiilor 287
- Telefonie & Comunicaţii 29
- Turism 33