Nume
Parola
Vizualizări: 1999
Produsele autohtone au fost apreciate la expoziţia „Prodexpo 2011”
Chisinau, 16 Februarie 2011 — La cea de a 18-a ediţie a expoziţiei internaţionale „Prodexpo”, ce s-a desfăşurat în perioada 7-11 februarie 2011, la Moscova, Rusia, produse autohtone au obţinut medalii de aur şi argint.
Potrivit şefei Direcţiei Expoziţii şi Târguri a Camerei de Comerţ şi Industrie, Marina Petrov, întreprinderile noastre au luat parte activă la concursul internaţional “Cel mai bun produs al anului 2011”, desfăşurat în cadrul expoziţiei „Prodexpo”. Astfel, compania Bucuria s-a întors acasă cu Medalia de Aur, iar băuturile firmelor Renaissance Perfect şi Enteh au fost apreciate cu Medalii de Argint.
La „Prodexpo 2011”, prin diverse forme de participare, şi-au prezentat produsele şi tehnologiile 35 de întreprinderi din Moldova. La standul naţional, pe o suprafaţă de 48 metri pătraţi, au expus 12 întreprinderi: Aroma, Barza Albă, Colegiul Naţional Vinicol, Cricova, Enteh, Fabrica de conserve din Olăneşti, Lion-Gri, Migdal-P, Moldavskii Standard, Vinia Traian, Vinuri de Comrat, Zolotoi Aist.
Standul Republicii Moldova a fost vizitat de oficiali din regiunea Moscova, viceguvernatori, reprezentanţi ai Guvernului Federaţiei Ruse, Camerei de Comerţ şi Industrie din Rusia, oameni de afaceri, experţi străini în domeniu, importatori, precum şi de mass-media.
„Pe parcursul a 5 zile, întreprinzătorii din Moldova au avut negocieri de afaceri, au semnat protocoale de intenţie cu agenţi economici din alte ţări, au participat activ Forumul Comercial, Forumul Agroalimentar, Congresul Distribuitorilor Regionali de Băuturi Alcoolice – evenimente cheie ale acestei ediţii a expoziţiei”, a precizat Marina Petrov.
În acest context, firma Lion-Gri şi-a găsit potenţiali parteneri de afaceri - companii importatoare din regiunile centrale ale Federaţiei Ruse şi de după Ural. Iar produsele companiei Vinuri de Comrat s-au bucurat de interesul businessmenilor din regiunea Moscovei.
Întreprinderea Cricova a fost contactată de reprezentanţii reţelelor de distribuţie din Uzbekistan, Kazahstan, Kîrgîstan, Belarus şi Rusa, în vederea extinderii parteneriatelor de afaceri. Cricova a primit propuneri atractive de colaborare şi din partea unor companii din Coreea de Sud, pentru exportul produselor vinicole.
În urma negocierilor, Migdal-P a încheiat contracte de distribuţie în Polonia, Israel şi Statele Unite.
Şi reprezentanţii fabricilor de vinuri şi coniacuri Moldavskii Standard şi Zolotoi Aist au beneficiat din plin de participarea la expoziţie, sporindu-şi volumul distribuţiei în reţelele en-gros din Moscova, Breansc şi Kaluga.
Fabrica de conserve din Olăneşti a negociat cu reprezentaţii firmelor de distribuţie en-gros din Moscova, Kazahstan, Armenia.
„În general, toţi participanţii standului RM au stabilit contacte de colaborare de lungă durată. Organizarea standului naţional a permis aprecierea calităţii produselor atât de către consumatori, cât şi de potenţiali parteneri de afaceri”, a spus sursa citată.
La “Prodexpo 2011” au luat parte peste 2000 de expozanţi din 55 de ţări de pe cinci continente, iar 29 de state au participat cu standuri naţionale. Suprafaţa expoziţională a constituit peste 85.000 de metri pătraţi. Manifestarea a cuprins 17 subdiviziuni tematice, dedicate întregului nomenclator de produse alimentare şi băuturi, echipamentului de producere şi ambalare.
Expoziţia „Prodexpo” a fost organizată de Ministerul Agriculturii al Federaţiei Ruse, Primăria or. Moscova şi Camera de Comerţ şi Industrie a Federaţiei Ruse.
Organizatorii standului naţional al Moldovei la expoziţie au fost: Ministerul Agriculturii şi Industriei Alimentare, Camera de Comerţ şi Industrie, MIEPO, Ambasada RM în Federaţia Rusă.
www.chamber.md