Vizualizări: 6113
Ministerul Economiei susține crearea business incubatoarelor pe întreg teritoriul Moldovei
16 Iulie 2010 — Ministerul Economiei, în colaborare cu Organizaţia pentru Dezvoltarea Sectorului Întreprinderilor Mici şi Mijlocii (ODIMM) şi Organizaţia Internaţională pentru Migraţie (OIM) a organizat un seminar practic cu şefii direcţiilor /secţiilor de economie din consiliile raionale şi municipale în cadrul Incubatorului de Afaceri din Soroca, creat cu suportul Programului „ENTRANSE 2 Your Business” finanţat de Guvernul Norvegiei. Seminarul „Rolul autorităţilor administraţiei publice locale în crearea infrastructurii de susţinere a întreprinderilor mici şi medii” are ca scop consolidarea potenţialului instituţiilor şi organzaţiilor care reprezintă întreprinderile mici şi medii”. La eveniment a participat Gunnar Due-Gundersen, director al Programului „ENTRANSE 2 Your Business”.
Programul seminarului a inclus familiarizarea cu activitatea rezidenţilor Incubatorului de Afaceri din Soroca (IAS) care găzduieşte 17 întreprinderi din diverse domenii cu 70 de angajaţi.
Participanţii la seminar au fost informaţi despre particularităţile funcţionării IAS, precum şi despre potenţialul de dezvoltare a antreprenoriatului în cadrul incubatorului, acesta oferind condiţii avantajoase rezidenţilor săi. Astfel, condiţiile de activitate ale acestuia presupun reduceri la plata pentru închirierea spaţiului: se achită 10% din preţul de piaţă pentru un an de activitate; 40% - pentru cel de-al doilea an de actgivitate şi 80% - pentru cel de-al treilea an de activitate. Administraţia IAS le acoperă rezidenţilor costul serviciilor de Internet, pentru încălzire, pentru serviciile menajere în locurile comune. Un avantaj special îl constituie beneficierea de servicii de consultaţă în marketing gratuite.
Andrei Mîrza, directorul uneia din cele mai mari întreprinderi ale incubatorului – fabrica de textile „Bevera Nord” care produce uniforme militare pentru Armata Naţională, pentru elevii din gimnazii şi licee, precum şi paltoane pentru femei în bază de lon la comanda unui partener din SUA, a relatat despre evoluţia firmei. Mîrza a menţionat că capacităţile de producţie şi volumele crescînde impun extinderea suprafeţelor de producţie ale întreprinderii, astfel încît acesta a solicitat administraţiei incubatorului suplimentar două spaţii. În prezent firma negociază cu noi parteneri din Marea britanie pentru lansarea unui nou contract de producere a mărfii în bază de lon. Mîrza a mai menţionat că întreprinderea a beneficiat de un grant în valoare de 10 mii euro pentru procurarea utilajului în cadrul programului „ENTRANSE 2 your Business”, iar contribuţia proprie a constitui 15 mii euro. Întreprinderea a creat 25 locuri de muncă, salariul unui angajat constituitd 2-2,4 mii lei. Pînă la finele acestui an, firma intenţionează să creeze încă 10 noi locuri de muncă.
Alexandru Zagaevschi, directorul „Sortex Venit Grup” – producător de uşi şi ferestre din termopan de asemenea a remarcat faptul creşterii volumului de producţie, fapt care îi permite să concureze cu companii similare din Chişinău.
În opinia lui Vitalie Burlacu, directorul Întreprinderii Individuale „Vitalie Burlacu”, producţia fabricată de această firmă (mobilă de sticlă şi oglinzi) se bucură de o cerere sporită, avînd în vedere unicitatea acesteia pentru piaţa locală. La întreprindere activează doar doi angajaţi, însă aceştia execută cîte 2-3 comenzi săptămînal, inclusiv fabricarea mseleor, rafturilor şi scărilor de sticlă, incrustarea pe articole din fier şi oglinzi.
Valeriu Lazăr a apreciat activitatea rezidenţilor IAS, însă i-a îndemnat să beneficieze din plin de avantajele acestuia pentru a se pregăti de activitatea antreprenorială în condiţii egale cu celelalte companii din ţară. „Criza a developat o realitate dură – nivelul insuficient de pregătire profesională a businessmanilor, astfel Dumneavoastră urmează să acumulaţi toate cunoştinţele manageriale şi de marketing oferite în cadrul incubatorului, încît să puteţi face faţă concurenţei în lumea mare a businessului”, a menţionat Valeriu Lazăr. În opinia sa, filozofia unui incubator rezidă în acumularea abilităţilor necesare pentru lansarea unei afaceri şi asigurarea unei funcţionări eficiente a acesteia. „Nu este suficientă o simplă dorinţă de a se lansa în business, este nevoie de o pregătire adecvată”, a conchis Valeriu Lazăr, pledînd pentru aplicarea formulei incubatorului pe tot teritoriul ţării, în baza proiectuui pilot din Soroca.
Vicepremierul a remarcat rolul incubatoarelor de afaceri în dezvoltarea infrastructurii regionale, în combaterea şomajului, consolidarea stabilităţii familiilor din teritoriu, toate acestea avînd drept scop creşterea bunăstării cetăţenilor. „Sarcina primordială pentru autorităţi constă în recuperarea descreşterii provocate de recesiunea globală din anul recut şi transformarea acesteia într-o oportunitate pentru stabilizare şi accelerare a dezvoltării economice din ţară”, a mai spus Valeriu Lazăr.
Gunnar Due-Gundersen, director al Programului „ENTRANSE 2 Your Business”, de asemenea, s-a referit la importanţa socială a incubatoarelor de afaceri care, oferind cunoştinţă şi experienţă practică, asigurînd venituri stabile, conduc la diminuarea nivelului şomajului şi a migraţiei, consolidînd stabilitatea familiilor.
Gunnar Due-Gundersen i-a îndemnat pe rezidenţii IAS să manifeste mai multă iniţiative în identificarea de noi pieţe de desfacere şi promovarea producţiei pe pieţele de export, asigurîndu-i de tot sprijinul necesar în acest proces.
Seminarul va continua pe parcursul zilei de vineri, 16 iulie.
Programul seminarului a inclus familiarizarea cu activitatea rezidenţilor Incubatorului de Afaceri din Soroca (IAS) care găzduieşte 17 întreprinderi din diverse domenii cu 70 de angajaţi.
Participanţii la seminar au fost informaţi despre particularităţile funcţionării IAS, precum şi despre potenţialul de dezvoltare a antreprenoriatului în cadrul incubatorului, acesta oferind condiţii avantajoase rezidenţilor săi. Astfel, condiţiile de activitate ale acestuia presupun reduceri la plata pentru închirierea spaţiului: se achită 10% din preţul de piaţă pentru un an de activitate; 40% - pentru cel de-al doilea an de actgivitate şi 80% - pentru cel de-al treilea an de activitate. Administraţia IAS le acoperă rezidenţilor costul serviciilor de Internet, pentru încălzire, pentru serviciile menajere în locurile comune. Un avantaj special îl constituie beneficierea de servicii de consultaţă în marketing gratuite.
Andrei Mîrza, directorul uneia din cele mai mari întreprinderi ale incubatorului – fabrica de textile „Bevera Nord” care produce uniforme militare pentru Armata Naţională, pentru elevii din gimnazii şi licee, precum şi paltoane pentru femei în bază de lon la comanda unui partener din SUA, a relatat despre evoluţia firmei. Mîrza a menţionat că capacităţile de producţie şi volumele crescînde impun extinderea suprafeţelor de producţie ale întreprinderii, astfel încît acesta a solicitat administraţiei incubatorului suplimentar două spaţii. În prezent firma negociază cu noi parteneri din Marea britanie pentru lansarea unui nou contract de producere a mărfii în bază de lon. Mîrza a mai menţionat că întreprinderea a beneficiat de un grant în valoare de 10 mii euro pentru procurarea utilajului în cadrul programului „ENTRANSE 2 your Business”, iar contribuţia proprie a constitui 15 mii euro. Întreprinderea a creat 25 locuri de muncă, salariul unui angajat constituitd 2-2,4 mii lei. Pînă la finele acestui an, firma intenţionează să creeze încă 10 noi locuri de muncă.
Alexandru Zagaevschi, directorul „Sortex Venit Grup” – producător de uşi şi ferestre din termopan de asemenea a remarcat faptul creşterii volumului de producţie, fapt care îi permite să concureze cu companii similare din Chişinău.
În opinia lui Vitalie Burlacu, directorul Întreprinderii Individuale „Vitalie Burlacu”, producţia fabricată de această firmă (mobilă de sticlă şi oglinzi) se bucură de o cerere sporită, avînd în vedere unicitatea acesteia pentru piaţa locală. La întreprindere activează doar doi angajaţi, însă aceştia execută cîte 2-3 comenzi săptămînal, inclusiv fabricarea mseleor, rafturilor şi scărilor de sticlă, incrustarea pe articole din fier şi oglinzi.
Valeriu Lazăr a apreciat activitatea rezidenţilor IAS, însă i-a îndemnat să beneficieze din plin de avantajele acestuia pentru a se pregăti de activitatea antreprenorială în condiţii egale cu celelalte companii din ţară. „Criza a developat o realitate dură – nivelul insuficient de pregătire profesională a businessmanilor, astfel Dumneavoastră urmează să acumulaţi toate cunoştinţele manageriale şi de marketing oferite în cadrul incubatorului, încît să puteţi face faţă concurenţei în lumea mare a businessului”, a menţionat Valeriu Lazăr. În opinia sa, filozofia unui incubator rezidă în acumularea abilităţilor necesare pentru lansarea unei afaceri şi asigurarea unei funcţionări eficiente a acesteia. „Nu este suficientă o simplă dorinţă de a se lansa în business, este nevoie de o pregătire adecvată”, a conchis Valeriu Lazăr, pledînd pentru aplicarea formulei incubatorului pe tot teritoriul ţării, în baza proiectuui pilot din Soroca.
Vicepremierul a remarcat rolul incubatoarelor de afaceri în dezvoltarea infrastructurii regionale, în combaterea şomajului, consolidarea stabilităţii familiilor din teritoriu, toate acestea avînd drept scop creşterea bunăstării cetăţenilor. „Sarcina primordială pentru autorităţi constă în recuperarea descreşterii provocate de recesiunea globală din anul recut şi transformarea acesteia într-o oportunitate pentru stabilizare şi accelerare a dezvoltării economice din ţară”, a mai spus Valeriu Lazăr.
Gunnar Due-Gundersen, director al Programului „ENTRANSE 2 Your Business”, de asemenea, s-a referit la importanţa socială a incubatoarelor de afaceri care, oferind cunoştinţă şi experienţă practică, asigurînd venituri stabile, conduc la diminuarea nivelului şomajului şi a migraţiei, consolidînd stabilitatea familiilor.
Gunnar Due-Gundersen i-a îndemnat pe rezidenţii IAS să manifeste mai multă iniţiative în identificarea de noi pieţe de desfacere şi promovarea producţiei pe pieţele de export, asigurîndu-i de tot sprijinul necesar în acest proces.
Seminarul va continua pe parcursul zilei de vineri, 16 iulie.
Autor: Partidul Democrat din Moldova
Toate comunicatele de presă ale aceluiaşi autor
Toate comunicatele din categoria curentă
Toate comunicatele din categoria curentă
Categorii comunicate
- Administraţie Publică 2285
- Afaceri 808
- Angajări & Joburi 166
- Armata & Serviciul Grăniceri & Vama 37
- Artă & Cultură 127
- Bănci & Asigurări 18
- Blogosfera 110
- Concursuri & Licitații 14
- Construcţii & Infrastructură 47
- Dezvoltare Regională 1655
- Diaspora 3
- Drepturile Omului & Justiţie 564
- eBooks / eReviste / eDocumente 7
- Economic & Statistică 329
- Educaţie & Instruire 750
- Export și Investiții 17
- Externe 165
- Fashion 0
- Fiscalitate & Finanţe & Contabilitate 116
- Industrie 10
- IT 30
- Media & Publicitate 365
- Mediu 36
- Mesaje 8
- Oferte & Prețuri 16
- Ong & Societate Civilă 1316
- Persoane Publice 140
- Politic & Electorala 1305
- Procuratura & MAI 120
- Public Relations 32
- Resurse Web 12
- Sănătate & Medicină 125
- Sindicate 4
- Social 580
- Sport 12
- Ştiinţă 80
- Tehnologia Informației și Comunicațiilor 287
- Telefonie & Comunicaţii 29
- Turism 33