Vizualizări: 2061
Centralizarea puterii nu este un tratament miraculos pentru COVID-19
21 Septembrie 2020 — În timpul prezentării sale privind „pandemia Covid-19 și provocările pentru diversele niveluri de guvernare”, profesorul Francesco Palermo, consilier constituțional al Congresului Autorităților Locale și Regionale al Consiliului Europei a abordat modul în care pandemia a avut ca rezultat o „centralizare” imediată a structurilor de guvernanță în cazul mai multor state europene, chiar dacă nivelurile regionale și locale au reacționat uneori mult mai prompt la provocările apărute.
Discursul a făcut parte dintr-o dezbatere organizată la 15 septembrie cu ocazia reuniunii on-line a Comitetului de guvernanță al Congresului Autorităților Locale și Regionale și a subliniat că „situațiile de urgență nu sunt prietene ale constituțiilor”, ducând deseori la o limitare a drepturilor fundamentale și o reorganizare verticală a puterilor.
În cazul COVID-19 și deoarece boala este aceeași peste tot, ideea că politicile centralizate sunt mai eficiente decât acțiunile descentralizate poate părea rezonabilă la început, dar nu există nimic care să confirme această ipoteză. Potrivit lui Palermo, acest lucru provine din „scepticismul ancestral cu privire la pluralismul teritorial”.
„Dacă țări precum Italia, Spania, Brazilia sau Mexic au declarat stare de urgență și au instituit măsuri unitare, nu au făcut mai bine decât țările regionalizate, cum ar fi Austria, Belgia sau Elveția. Chiar și Franța, care este extrem de centralizată, se întoarce acum la o politică „mai teritorializată” pentru a face față pandemiei „, a adăugat Palermo.
„Eficacitatea răspunsurilor la pandemie nu depinde de structurile de guvernare, ci de calitatea guvernării”, a continuat el, spunând că „descentralizarea permite răspunsuri adaptate nevoilor atunci când sunt justificate”. Prin urmare, este important ca Covid-19 „să nu ucidă guvernarea de la mai multe niveluri” în numele impresiilor false și a sugerat că „centralizarea puterii nu este un remediu miraculos pentru pandemie”.
Dezbaterea ulterioară a prezentat câteva exemple de inițiative locale și succese în tratarea pandemiei, în special, în Rusia și Regatul Unit. Svetlana Goryacheva (Federația Rusă) a prezentat abordarea Rusiei, care a constat în combinarea politicilor centrale și regionale. Alexander Drozdenko (Federația Rusă) a vorbit despre acțiunile diferențiate din regiunea Leningrad, care au fost realizate în funcție de intensitatea contaminării, ajutoarele și subvențiile acordate întreprinderilor și cetățenilor fiind, de asemenea, modulate în conformitate cu această clasificare.
Delegatul Tineretului la Congres din Rusia, Vadim Kuznetsov, a subliniat că orașul Moscova a reușit să controleze epidemia, dar și să ofere asistență altor regiuni rusești și Kazahstanului. Potrivit reprezentatului Rusiei, pentru a răspunde viitoarelor crize este important să se dezvolte „diplomația orașelor și regiunilor”.
În cazul unei alte crize, Hilmi Güler (Turcia) a sugerat că elemente precum situația locuințelor ar trebui luate în considerare de către planificatorii și arhitecții urbani. De asemenea, acesta și-a exprimat îngrijorarea în legătură cu aprovizionarea de alimente a cetățenilor închiși în casele lor pentru perioade lungi de timp.
După ce a observat la începutul crizei o „suspendare a democrației”, Martin Fodor (Regatul Unit) a constatat că revenirea întâlnirilor online a făcut posibilă restabilirea participării cetățenilor. El crede că, în viitor, s-ar putea crea o democrație care să combine întâlnirile față în față și online, astfel crescând numărul total de participanți în luarea anumitor decizii. În timp ce procesul de luare a deciziilor a devenit centralizat, fiind întreruptă prestarea unor servicii și, acum când, în parte, drepturile democratice sunt amenințate, utilizarea noilor tehnologii este o oportunitate pentru extinderea participării cetățenilor în orașe și regiuni. „Inițiativele locale și ajutorul reciproc au fost exemple remarcabile de răspuns comunitar în circumstanțe excepționale”, a conchis Fodor.
În cele din urmă, Anthony Buchanan (Regatul Unit) a subliniat că rolul autorităților locale a fost recunoscut ca fiind crucial în timpul crizei, afirmând că „o bună finanțare la nivel local va contribui la accelerarea redresării”.
În general, membrii Comitetului au reamintit că descentralizarea permite răspunsuri adaptate nevoilor locale și regionale și au discutat mai multe propuneri pentru perioada post-criză.
Mai multă informație la acest subiect găsiți aici:
https://www.coe.int/en/web/congress/-/recentralisation-is-not-a-miracle-cure-for-the-covid-pandemic-congress-expert-says?fbclid=IwAR2GVv3TbesaGhwAnfcq8NYzV090EWEtXKCoGkZESIRwDKfLYVuUvKFtrbU
Serviciul de Comunicare al CALM
Discursul a făcut parte dintr-o dezbatere organizată la 15 septembrie cu ocazia reuniunii on-line a Comitetului de guvernanță al Congresului Autorităților Locale și Regionale și a subliniat că „situațiile de urgență nu sunt prietene ale constituțiilor”, ducând deseori la o limitare a drepturilor fundamentale și o reorganizare verticală a puterilor.
În cazul COVID-19 și deoarece boala este aceeași peste tot, ideea că politicile centralizate sunt mai eficiente decât acțiunile descentralizate poate părea rezonabilă la început, dar nu există nimic care să confirme această ipoteză. Potrivit lui Palermo, acest lucru provine din „scepticismul ancestral cu privire la pluralismul teritorial”.
„Dacă țări precum Italia, Spania, Brazilia sau Mexic au declarat stare de urgență și au instituit măsuri unitare, nu au făcut mai bine decât țările regionalizate, cum ar fi Austria, Belgia sau Elveția. Chiar și Franța, care este extrem de centralizată, se întoarce acum la o politică „mai teritorializată” pentru a face față pandemiei „, a adăugat Palermo.
„Eficacitatea răspunsurilor la pandemie nu depinde de structurile de guvernare, ci de calitatea guvernării”, a continuat el, spunând că „descentralizarea permite răspunsuri adaptate nevoilor atunci când sunt justificate”. Prin urmare, este important ca Covid-19 „să nu ucidă guvernarea de la mai multe niveluri” în numele impresiilor false și a sugerat că „centralizarea puterii nu este un remediu miraculos pentru pandemie”.
Dezbaterea ulterioară a prezentat câteva exemple de inițiative locale și succese în tratarea pandemiei, în special, în Rusia și Regatul Unit. Svetlana Goryacheva (Federația Rusă) a prezentat abordarea Rusiei, care a constat în combinarea politicilor centrale și regionale. Alexander Drozdenko (Federația Rusă) a vorbit despre acțiunile diferențiate din regiunea Leningrad, care au fost realizate în funcție de intensitatea contaminării, ajutoarele și subvențiile acordate întreprinderilor și cetățenilor fiind, de asemenea, modulate în conformitate cu această clasificare.
Delegatul Tineretului la Congres din Rusia, Vadim Kuznetsov, a subliniat că orașul Moscova a reușit să controleze epidemia, dar și să ofere asistență altor regiuni rusești și Kazahstanului. Potrivit reprezentatului Rusiei, pentru a răspunde viitoarelor crize este important să se dezvolte „diplomația orașelor și regiunilor”.
În cazul unei alte crize, Hilmi Güler (Turcia) a sugerat că elemente precum situația locuințelor ar trebui luate în considerare de către planificatorii și arhitecții urbani. De asemenea, acesta și-a exprimat îngrijorarea în legătură cu aprovizionarea de alimente a cetățenilor închiși în casele lor pentru perioade lungi de timp.
După ce a observat la începutul crizei o „suspendare a democrației”, Martin Fodor (Regatul Unit) a constatat că revenirea întâlnirilor online a făcut posibilă restabilirea participării cetățenilor. El crede că, în viitor, s-ar putea crea o democrație care să combine întâlnirile față în față și online, astfel crescând numărul total de participanți în luarea anumitor decizii. În timp ce procesul de luare a deciziilor a devenit centralizat, fiind întreruptă prestarea unor servicii și, acum când, în parte, drepturile democratice sunt amenințate, utilizarea noilor tehnologii este o oportunitate pentru extinderea participării cetățenilor în orașe și regiuni. „Inițiativele locale și ajutorul reciproc au fost exemple remarcabile de răspuns comunitar în circumstanțe excepționale”, a conchis Fodor.
În cele din urmă, Anthony Buchanan (Regatul Unit) a subliniat că rolul autorităților locale a fost recunoscut ca fiind crucial în timpul crizei, afirmând că „o bună finanțare la nivel local va contribui la accelerarea redresării”.
În general, membrii Comitetului au reamintit că descentralizarea permite răspunsuri adaptate nevoilor locale și regionale și au discutat mai multe propuneri pentru perioada post-criză.
Mai multă informație la acest subiect găsiți aici:
https://www.coe.int/en/web/congress/-/recentralisation-is-not-a-miracle-cure-for-the-covid-pandemic-congress-expert-says?fbclid=IwAR2GVv3TbesaGhwAnfcq8NYzV090EWEtXKCoGkZESIRwDKfLYVuUvKFtrbU
Serviciul de Comunicare al CALM
Autor: Congresul Autorităţilor Locale din Republica Moldova
Toate comunicatele de presă ale aceluiaşi autor
Toate comunicatele din categoria curentă
Toate comunicatele din categoria curentă
Categorii comunicate
- Administraţie Publică 2287
- Afaceri 808
- Angajări & Joburi 166
- Armata & Serviciul Grăniceri & Vama 37
- Artă & Cultură 127
- Bănci & Asigurări 18
- Blogosfera 110
- Concursuri & Licitații 14
- Construcţii & Infrastructură 47
- Dezvoltare Regională 1655
- Diaspora 3
- Drepturile Omului & Justiţie 564
- eBooks / eReviste / eDocumente 7
- Economic & Statistică 329
- Educaţie & Instruire 750
- Export și Investiții 17
- Externe 165
- Fashion 0
- Fiscalitate & Finanţe & Contabilitate 116
- Industrie 10
- IT 30
- Media & Publicitate 365
- Mediu 36
- Mesaje 8
- Oferte & Prețuri 16
- Ong & Societate Civilă 1317
- Persoane Publice 140
- Politic & Electorala 1305
- Procuratura & MAI 120
- Public Relations 32
- Resurse Web 12
- Sănătate & Medicină 125
- Sindicate 4
- Social 580
- Sport 12
- Ştiinţă 80
- Tehnologia Informației și Comunicațiilor 287
- Telefonie & Comunicaţii 29
- Turism 33