Vizualizări: 4891
„Coolege vitamine”: Au fost selectate 5 școli și grădinițe care vor beneficia de gustări de mere proaspete feliate
20 Iunie 2016 — PNUD Moldova anunță despre selectarea a 5 școli și grădinițe care vor participa în proiectul pilot de creștere a consumului de fructe proaspete în instituțiile pre-școlare și școlare din Moldova.
Beneficiarii proiectului sunt:
- Grădiniţa nr. 91;
- Școala-grădiniţă nr. 152 “Pas cu Pas”;
- Școala-grădiniţă nr. 199;
- Liceul Teoretic Universul;
- Liceul Teoretic „Mihai Viteazul”.
„Apreciem importanța alimentației bogate în vitamine de la o vârstă timpurie. Impactul benefic asupra sporirii imunității copiilor se va resimți și asupra dezvoltării lor generale. Sperăm că de la lozinca Tot ce-i mai bun pentru copii să se treacă la fapte concrete”, susține Valentina Lungu, directoarea Școlii-grădiniţe nr. 152 “Pas cu Pas”.
Evaluarea aplicanţilor a avut loc în baza:
- formularului de aplicare, în care instituția de învățământ a confirmat intenţia de a contribui financiar la implementarea proiectului cu surse din bugetul său şi a specificat cota pentru alimentaţie pe care instituţia îl va redirecţiona pentru gustările din fructe proaspete;
- declaraţiei de participare, semnată de cel puţin 10% din părinţi;
- unei scurte descrieri a modului în care instituţia va asigura distribuţia de fructe către copii.
“În continuare, vom lucra îndeaproape cu instituţiile selectate pentru a garanta un proces organizat de stocare și distribuire a gustărilor și vom monitoriza la fiecare etapă reacțiile copiilor, pentru a studia cât mai bine interacțiunea lor cu gustările de fructe proaspete, a căror popularitate vrem să o creștem. Între timp, donațiile sunt binevenite și încă foarte necesare pentru o derulare de succes a proiectului.” afirmă Dumitru Vasilescu, Manager de proiect la PNUD Moldova.
Campania “Coolege Vitamine” este în proces de colectare a fondurilor pentru implicarea cât mai multor copii în programul de promovare a deprinderilor alimentare sănătoase. Până acum, s-a reușit colectarea a 71% din suma necesară pentru prima tranșă de 4000 de dolari (54% pe platforma internațională Indiegogo și 17% pe pagina web a campaniei www.picivoinici.md, și prin intermediul terminalelor de plată). Fondurile colectate vor fi dublate de PNUD Moldova și utilizate pentru a asigura în jur de 2000 de copii cu gustări de mere proaspete și feliate, pe parcursul întregului an școlar.
Inițiativa curentă face parte din proiectul „Dezvoltarea afacerilor inovatoare pentru o creștere economică durabilă la nivel local”, susținut financiar de Guvernul Norvegiei și PNUD Moldova, care își propune promovarea inovației în sectorul întreprinderilor mici și mijlocii, prin transferul și absorbția de cunoștințe, tehnologii și comunicare între întreprinderi. Proiectul se desfășoară în perioada 2014-2017.
Beneficiarii proiectului sunt:
- Grădiniţa nr. 91;
- Școala-grădiniţă nr. 152 “Pas cu Pas”;
- Școala-grădiniţă nr. 199;
- Liceul Teoretic Universul;
- Liceul Teoretic „Mihai Viteazul”.
„Apreciem importanța alimentației bogate în vitamine de la o vârstă timpurie. Impactul benefic asupra sporirii imunității copiilor se va resimți și asupra dezvoltării lor generale. Sperăm că de la lozinca Tot ce-i mai bun pentru copii să se treacă la fapte concrete”, susține Valentina Lungu, directoarea Școlii-grădiniţe nr. 152 “Pas cu Pas”.
Evaluarea aplicanţilor a avut loc în baza:
- formularului de aplicare, în care instituția de învățământ a confirmat intenţia de a contribui financiar la implementarea proiectului cu surse din bugetul său şi a specificat cota pentru alimentaţie pe care instituţia îl va redirecţiona pentru gustările din fructe proaspete;
- declaraţiei de participare, semnată de cel puţin 10% din părinţi;
- unei scurte descrieri a modului în care instituţia va asigura distribuţia de fructe către copii.
“În continuare, vom lucra îndeaproape cu instituţiile selectate pentru a garanta un proces organizat de stocare și distribuire a gustărilor și vom monitoriza la fiecare etapă reacțiile copiilor, pentru a studia cât mai bine interacțiunea lor cu gustările de fructe proaspete, a căror popularitate vrem să o creștem. Între timp, donațiile sunt binevenite și încă foarte necesare pentru o derulare de succes a proiectului.” afirmă Dumitru Vasilescu, Manager de proiect la PNUD Moldova.
Campania “Coolege Vitamine” este în proces de colectare a fondurilor pentru implicarea cât mai multor copii în programul de promovare a deprinderilor alimentare sănătoase. Până acum, s-a reușit colectarea a 71% din suma necesară pentru prima tranșă de 4000 de dolari (54% pe platforma internațională Indiegogo și 17% pe pagina web a campaniei www.picivoinici.md, și prin intermediul terminalelor de plată). Fondurile colectate vor fi dublate de PNUD Moldova și utilizate pentru a asigura în jur de 2000 de copii cu gustări de mere proaspete și feliate, pe parcursul întregului an școlar.
Inițiativa curentă face parte din proiectul „Dezvoltarea afacerilor inovatoare pentru o creștere economică durabilă la nivel local”, susținut financiar de Guvernul Norvegiei și PNUD Moldova, care își propune promovarea inovației în sectorul întreprinderilor mici și mijlocii, prin transferul și absorbția de cunoștințe, tehnologii și comunicare între întreprinderi. Proiectul se desfășoară în perioada 2014-2017.
Categorii comunicate
- Administraţie Publică 2285
- Afaceri 808
- Angajări & Joburi 166
- Armata & Serviciul Grăniceri & Vama 37
- Artă & Cultură 127
- Bănci & Asigurări 18
- Blogosfera 110
- Concursuri & Licitații 14
- Construcţii & Infrastructură 47
- Dezvoltare Regională 1655
- Diaspora 3
- Drepturile Omului & Justiţie 564
- eBooks / eReviste / eDocumente 7
- Economic & Statistică 329
- Educaţie & Instruire 750
- Export și Investiții 17
- Externe 165
- Fashion 0
- Fiscalitate & Finanţe & Contabilitate 116
- Industrie 10
- IT 30
- Media & Publicitate 365
- Mediu 36
- Mesaje 8
- Oferte & Prețuri 16
- Ong & Societate Civilă 1316
- Persoane Publice 140
- Politic & Electorala 1305
- Procuratura & MAI 120
- Public Relations 32
- Resurse Web 12
- Sănătate & Medicină 125
- Sindicate 4
- Social 580
- Sport 12
- Ştiinţă 80
- Tehnologia Informației și Comunicațiilor 287
- Telefonie & Comunicaţii 29
- Turism 33