Vizualizări: 5746
Demersurile ANB reușesc să determine schimbări la Codul Fiscal, aşteptate de mediul de afaceri
27 Mai 2013 — În data de 20 mai, anul curent, a fost înregistrat un proiect de lege de către președintele Comisiei parlamentare economie, buget și finanțe, cu scopul de a introduce modificări la codul fiscal. Acest proiect de lege prevede îmbunătăţirea condiţiilor de activitate a subiecților impozabili cu TVA, cât şi perfecționarea administrării fiscale ce ţine de Registrul general electronic al facturilor fiscale.
Din cauza restricțiilor de ordin administrativ din Codul Fiscal, agenţii economici au dreptul de a trece în cont suma TVA achitată doar după înregistrarea facturii fiscale de către furnizor. În cazul în care furnizorul din anumite motive nu înregistrează factura fiscală în Registrul respectiv, cumpărătorul este lipsit de dreptul de a trece în cont suma TVA achitată, iar furnizorul este amendat cu 3600 lei.
Deseori, povara financiară pe care o suportă cumpărătorii datorită iresponsabilității furnizorilor este mai mare decât cea suportată de furnizor, deoarece în multe cazuri sumele trecerii în cont a TVA de către cumpărător depăşesc mărimea sancţiunii stabilite pentru furnizor. Prin acest proiect de lege se dorește remedierea situaţiei respective, prin permiterea trecerii în cont de către cumpărător a sumei TVA achitate, chiar şi în cazul în care furnizorul nu înregistrează, sau înregistrează cu întârziere factura fiscală în Registrul electronic, cu punerea în aplicare a acestei prevederi de la 14 septembrie 2012, data intrării în vigoare a modificărilor care au provocat situaţia respectivă. În plus, se propune eliminarea pragului de 10 mii lei pentru înregistrarea obligatorie a livrărilor în Registrul electronic, începând cu 01.01.2014.
Totodată, în scopul asigurării unei echităţi fiscale faţă de toţi subiecţii impozabili cu TVA, respectivul proiect de lege prevede posibilitatea corectării declaraţiilor privind TVA, depuse începând cu septembrie 2012, în scopul permiterii trecerii în cont a sumelor TVA, conform modificărilor noi propuse.
În urma dialogului purtat în cadrul Agendei Naționale de Business, apreciem faptul că vocea ANB și a mediului de afaceri este auzită, iar înaintarea acestui proiect de lege este salutabilă. Scopul ANB este de a eficientiza dialogul dintre asociațiile de business și autoritățile statului, și elaborarea unor astfel de proiecte de legi vine în sprijinul unui astfel de dialog.
Totodată, dorim să menționăm faptul că neîncrederea şi practica autorităţilor de stat de a introduce restricţii inutile în raport cu businessul este încă destul de răspândită și aduce la asfixierea mediului de afaceri prin bariere fiscale şi administrative excesive. Ne exprimăm speranţa că această iniţiativă va fi urmată şi de altele de acest fel, care să conducă la îmbunătăţirea condiţiilor de desfăşurare a businessului în Moldova.
ANB reprezintă o platformă comună a peste 30 dintre cele mai reprezentative asociaţii de business şi camere de comerţ şi industrie (CCI) din Moldova, reunite în cadrul reţelei cu scopul de a influenţa politicile şi practicile autorităţilor publice din domeniul reglementării activităţii de afaceri. ANB a fost lansată în noiembrie 2007 de IDIS „Viitorul”.
Pentru detalii suplimentare, contactaţi Coordonatorul relaţii publice al IDIS „Viitorul”, Diana Lungu, la numărul de telefon 0 22 221844 sau diana.lungu@viitorul.org . De asemenea, puteţi accesa pagina noastră web www.business.viitorul.org sau pagina de facebook http://www.facebook.com/AgendaNationalaBusiness
Din cauza restricțiilor de ordin administrativ din Codul Fiscal, agenţii economici au dreptul de a trece în cont suma TVA achitată doar după înregistrarea facturii fiscale de către furnizor. În cazul în care furnizorul din anumite motive nu înregistrează factura fiscală în Registrul respectiv, cumpărătorul este lipsit de dreptul de a trece în cont suma TVA achitată, iar furnizorul este amendat cu 3600 lei.
Deseori, povara financiară pe care o suportă cumpărătorii datorită iresponsabilității furnizorilor este mai mare decât cea suportată de furnizor, deoarece în multe cazuri sumele trecerii în cont a TVA de către cumpărător depăşesc mărimea sancţiunii stabilite pentru furnizor. Prin acest proiect de lege se dorește remedierea situaţiei respective, prin permiterea trecerii în cont de către cumpărător a sumei TVA achitate, chiar şi în cazul în care furnizorul nu înregistrează, sau înregistrează cu întârziere factura fiscală în Registrul electronic, cu punerea în aplicare a acestei prevederi de la 14 septembrie 2012, data intrării în vigoare a modificărilor care au provocat situaţia respectivă. În plus, se propune eliminarea pragului de 10 mii lei pentru înregistrarea obligatorie a livrărilor în Registrul electronic, începând cu 01.01.2014.
Totodată, în scopul asigurării unei echităţi fiscale faţă de toţi subiecţii impozabili cu TVA, respectivul proiect de lege prevede posibilitatea corectării declaraţiilor privind TVA, depuse începând cu septembrie 2012, în scopul permiterii trecerii în cont a sumelor TVA, conform modificărilor noi propuse.
În urma dialogului purtat în cadrul Agendei Naționale de Business, apreciem faptul că vocea ANB și a mediului de afaceri este auzită, iar înaintarea acestui proiect de lege este salutabilă. Scopul ANB este de a eficientiza dialogul dintre asociațiile de business și autoritățile statului, și elaborarea unor astfel de proiecte de legi vine în sprijinul unui astfel de dialog.
Totodată, dorim să menționăm faptul că neîncrederea şi practica autorităţilor de stat de a introduce restricţii inutile în raport cu businessul este încă destul de răspândită și aduce la asfixierea mediului de afaceri prin bariere fiscale şi administrative excesive. Ne exprimăm speranţa că această iniţiativă va fi urmată şi de altele de acest fel, care să conducă la îmbunătăţirea condiţiilor de desfăşurare a businessului în Moldova.
ANB reprezintă o platformă comună a peste 30 dintre cele mai reprezentative asociaţii de business şi camere de comerţ şi industrie (CCI) din Moldova, reunite în cadrul reţelei cu scopul de a influenţa politicile şi practicile autorităţilor publice din domeniul reglementării activităţii de afaceri. ANB a fost lansată în noiembrie 2007 de IDIS „Viitorul”.
Pentru detalii suplimentare, contactaţi Coordonatorul relaţii publice al IDIS „Viitorul”, Diana Lungu, la numărul de telefon 0 22 221844 sau diana.lungu@viitorul.org . De asemenea, puteţi accesa pagina noastră web www.business.viitorul.org sau pagina de facebook http://www.facebook.com/AgendaNationalaBusiness
Autor: IDIS Viitorul
Toate comunicatele de presă ale aceluiaşi autor
Toate comunicatele din categoria curentă
Toate comunicatele din categoria curentă
Categorii comunicate
- Administraţie Publică 2285
- Afaceri 808
- Angajări & Joburi 166
- Armata & Serviciul Grăniceri & Vama 37
- Artă & Cultură 127
- Bănci & Asigurări 18
- Blogosfera 110
- Concursuri & Licitații 14
- Construcţii & Infrastructură 47
- Dezvoltare Regională 1655
- Diaspora 3
- Drepturile Omului & Justiţie 564
- eBooks / eReviste / eDocumente 7
- Economic & Statistică 329
- Educaţie & Instruire 750
- Export și Investiții 17
- Externe 165
- Fashion 0
- Fiscalitate & Finanţe & Contabilitate 116
- Industrie 10
- IT 30
- Media & Publicitate 365
- Mediu 36
- Mesaje 8
- Oferte & Prețuri 16
- Ong & Societate Civilă 1316
- Persoane Publice 140
- Politic & Electorala 1305
- Procuratura & MAI 120
- Public Relations 32
- Resurse Web 12
- Sănătate & Medicină 125
- Sindicate 4
- Social 580
- Sport 12
- Ştiinţă 80
- Tehnologia Informației și Comunicațiilor 287
- Telefonie & Comunicaţii 29
- Turism 33