Vizualizări: 4960
Studiu de caz: O idee “genială” de a face bani chiar acum, în potopul de zăpadă – sau cum ne fură primarii și consilierii
Chișinău, 19 Decembrie 2012 — Meteorologii estimează temperaturi preponderent negative până la finele anului, în intervalul 20-25 decembrie fiind prognozate precipitaţii mai ales sub formă de ninsoare în toate regiunile.
Totodată, până pe 30 decembrie, inclusiv, sunt aşteptate precipitaţii, la început sub formă de ninsoare, apoi lapoviţă şi chiar ploaie, în timp ce temperaturile maxime vor ajunge până la 4 grade, iar cele minime, vor coborî până la -16 grade.
Indiferent, de ce potop al vremii va veni peste noi, tot noi vom fi cei prostiți și ne vom strica nervii prin drumui înzăpezite sau acoperite cu gheață din lapoviță.
De ce?
Pentru că cei din autoritățile publice au deprins și format un nou mod de a face business. O inovație în gestiunea resurselor nu alta, un know-how.
Ideea și mecanismul afacerii funcționează astfel:
1. Funcționarii înțeleg minunat că pentru a se pregăti de sezonul rece, de dezăpezire și prevenire a cataclismelor vremii de iarnă, trebuie să organizeze încă de cu vară tot felul de licitații pentru a selecta cele mai bune companii care să se ocupe cu asta. Dureri de cap, hârtii, transparență, prudență, viziune, analiză, negocieri și control. Cu-i trebuie nervii ăștia. E prea complicat.
2. Aici vine ideea genială: nu organizează nimic pentru că în cazuri extreme, de căderi de zăpadă, lapoviță etc., dacă se întâmplă, se declară stare de alertă și nu mai este nevoie de licitație. Trebuie doar urgent să te apuci de treabă.
3. Atunci, în regim de urgență, ei apelează le firmele lor, care prudențial, imediat, încep războiul împotriva vremii. Material antiderapat înșirat de-avalma din banii publici achiziționat tot de la firmele lor în canități ne-negociabile, deseori exuberante. Mașinile fac trebă de iese fum din urmă – și problema e rezolvată. Numai că fumul ăsta iese tot din arderea banilor publici: pentru plata serviciilor firmelor lor (deseori cu prețuri sporite pentru că e alertă și regim de urgență).
Iată asta da, “cultură antreprenorială”. Conține în sine și logică de afaceri:
- O înțelegere profundă a nevoilor societății;
- Soluții de optimizare “geniale” fără timp cheltuit, fără nervi și fără birocrație;
- Când vine nevoia/cererea – imediat vine și soluția/oferta.
Perfect, doar că mai lipsește ceva acestei „culturi antreprenoriale”: morala și simțul uman pentru cinstea și onestitatea păzirii, economisirii și eficientizării banului public, banului fiecăruia dintre noi.
Material realizat de portalul dedicat construirii afacerilor: www.harbujel.com
Mai multe detalii vezi la: http://harbujel.com/?p=851
Totodată, până pe 30 decembrie, inclusiv, sunt aşteptate precipitaţii, la început sub formă de ninsoare, apoi lapoviţă şi chiar ploaie, în timp ce temperaturile maxime vor ajunge până la 4 grade, iar cele minime, vor coborî până la -16 grade.
Indiferent, de ce potop al vremii va veni peste noi, tot noi vom fi cei prostiți și ne vom strica nervii prin drumui înzăpezite sau acoperite cu gheață din lapoviță.
De ce?
Pentru că cei din autoritățile publice au deprins și format un nou mod de a face business. O inovație în gestiunea resurselor nu alta, un know-how.
Ideea și mecanismul afacerii funcționează astfel:
1. Funcționarii înțeleg minunat că pentru a se pregăti de sezonul rece, de dezăpezire și prevenire a cataclismelor vremii de iarnă, trebuie să organizeze încă de cu vară tot felul de licitații pentru a selecta cele mai bune companii care să se ocupe cu asta. Dureri de cap, hârtii, transparență, prudență, viziune, analiză, negocieri și control. Cu-i trebuie nervii ăștia. E prea complicat.
2. Aici vine ideea genială: nu organizează nimic pentru că în cazuri extreme, de căderi de zăpadă, lapoviță etc., dacă se întâmplă, se declară stare de alertă și nu mai este nevoie de licitație. Trebuie doar urgent să te apuci de treabă.
3. Atunci, în regim de urgență, ei apelează le firmele lor, care prudențial, imediat, încep războiul împotriva vremii. Material antiderapat înșirat de-avalma din banii publici achiziționat tot de la firmele lor în canități ne-negociabile, deseori exuberante. Mașinile fac trebă de iese fum din urmă – și problema e rezolvată. Numai că fumul ăsta iese tot din arderea banilor publici: pentru plata serviciilor firmelor lor (deseori cu prețuri sporite pentru că e alertă și regim de urgență).
Iată asta da, “cultură antreprenorială”. Conține în sine și logică de afaceri:
- O înțelegere profundă a nevoilor societății;
- Soluții de optimizare “geniale” fără timp cheltuit, fără nervi și fără birocrație;
- Când vine nevoia/cererea – imediat vine și soluția/oferta.
Perfect, doar că mai lipsește ceva acestei „culturi antreprenoriale”: morala și simțul uman pentru cinstea și onestitatea păzirii, economisirii și eficientizării banului public, banului fiecăruia dintre noi.
Material realizat de portalul dedicat construirii afacerilor: www.harbujel.com
Mai multe detalii vezi la: http://harbujel.com/?p=851
Categorii comunicate
- Administraţie Publică 2285
- Afaceri 808
- Angajări & Joburi 166
- Armata & Serviciul Grăniceri & Vama 37
- Artă & Cultură 127
- Bănci & Asigurări 18
- Blogosfera 110
- Concursuri & Licitații 14
- Construcţii & Infrastructură 47
- Dezvoltare Regională 1655
- Diaspora 3
- Drepturile Omului & Justiţie 564
- eBooks / eReviste / eDocumente 7
- Economic & Statistică 329
- Educaţie & Instruire 750
- Export și Investiții 17
- Externe 165
- Fashion 0
- Fiscalitate & Finanţe & Contabilitate 116
- Industrie 10
- IT 30
- Media & Publicitate 365
- Mediu 36
- Mesaje 8
- Oferte & Prețuri 16
- Ong & Societate Civilă 1316
- Persoane Publice 140
- Politic & Electorala 1305
- Procuratura & MAI 120
- Public Relations 32
- Resurse Web 12
- Sănătate & Medicină 125
- Sindicate 4
- Social 580
- Sport 12
- Ştiinţă 80
- Tehnologia Informației și Comunicațiilor 287
- Telefonie & Comunicaţii 29
- Turism 33