Nume
Parola
Vizualizări: 9606
Jurnaliștii ajută companiile mari din Republica Moldova sesizându-le asupra greșelilor literare din publicitate
Chișinău, 24 Noiembrie 2011 — Jurnaliștii ajută companiile mari din Republica Moldova sesizându-le asupra greșelilor literare din publicitate.
Comunicatul următor reprezintă reacția de feed back a companiei Gelibert care a fost subiectul rubricii fotografia zilei din data de 23 noiembrie 2011 de pe portalul de știri unimedia.

Direcția de Marketing a companiei SC «Gelibert» SRL, producătoare a brandului aqua unIQa, confirmă și recunoaște că inscripția ridicolă «că să rămâneț sănătoși», prezentată ieri, 23 noiembrie 2011, în rubrica social a portalului de știri unimedia (http://unimedia.md/?mod=news&id=41516) este într-adevăr publicată pe câteva din vitrinele frigorifice care aparțin companiei.

Inițial, aducem mulțumiri jurnaliștilor care ne-au sesizat și ne-au ajutat să readucem pe ordinea de zi obiectivul de corectare a expresiei respective de pe o parte din vitrinele frigorifice repartizate în mun. Chișinău și în țară.
Menționăm că eroarea a fost comisă acum 4 ani când a fost realizată prima solicitare de comandă de vitrine frigorifice din Turcia (total 400 unități de la producătorul UGUR COOLING AND ICE CREAM MACHINERY GROUP).

Atunci compania era mică și avea biroul în regiune cu manageri vorbitori de limba rusă. Domnii manageri, nefiind vorbitori de limba română, au tradus ridicol sloganul rus, fără să apeleze la serviciile traducătorilor: “остaвайтесь здоровыми”. Partenerii din Turcia, la rândul lor, au tipărit publicitatea pe vitrina frigorifică conform designului primit din Moldova.
Problema consta în faptul că costul unui frigider era de $400 SUA, fără costurile de logistică și de vămuire. Compania a fost pusă în situația dificilă să rebuteze frigiderele sau să le lanseze totuși în piață având o cifră de afaceri încă relativ mică în acea perioadă. Astfel, vitrinele frigorifice au ajuns în țară și, ulterior, astfel, numele nostru a ajuns astăzi eroul unei situații ironice, deloc plăcute pe paginile de top ale celor mai citite site-uri.
Nu ne rămâne decât să ne cerem scuze onest și cu toată responsabilitatea și de la consumatorii din Republica Moldova care au fost puși în situația să citească zilnic asemea slogane scrise eronat.
Astăzi, când compania este mult mai puternică, cu reprezentanțe în toată țara și cu birou central în capitală, își poate permite deja să scoată din piață toate aceste vitrine frigorifice și să le substituie cu altele noi, cu inscripții corecte literar.

Acum, important pentru noi e ca consumatorul să ne ofere încă o șansă și să continuie să investească cu vot încredere prima apă iodată aqua unIQa, calitatea și calitățile profilactice ale căreea au proslăvit anul acesta Moldova la cel mai înalt for științific de inventică de la Geneva (Salon International des Inventions GENEVE) unde a fost decorată cu Medalia de Aur (Medaille d’or pour l’invention eau minérale aqua unIQa – textul din diploma oficială, Traducerea Română: Medalia de Aur pentru invenția apei minerale aqua unIQa).

Până la urmă, e firesc și omenesc să faci greșeli și doar cei puternici sânt capabili să le recunoască. Mai mult, toate companiile redutabile, ca și orișice om, au cunoscut și succese și greșeli mari, și recunoașteri și pierderi ca, în cele din urmă, consumatorul să le aprecieze pe măsură. Probabil prin asta ne deosebim de ceilalți, prin a fi flexibili și capabili să ne asumăm erorile comise, prin a nu fi indiferenți față de realitatea dură în care trăiește astăzi consumatorul din Republica Moldova.