Vizualizări: 4061
La 10 iulie 2009 se creează Biroul de Audit al Tirajelor din Moldova
Chişinău, 10 Iunie 2009 — La 10 iulie 2009 la Chişinău se va desfăşura Adunarea Generală de constituire a Biroului de Audit al Tirajelor din Moldova (BATM).
Biroul de Audit al Tirajelor din Moldova (BATM) va fi o organizaţie creată de către industria de publicitate din Republica Moldova şi va oferi informaţii media ce vor deveni un standard în tranzacţiile de publicitate din ţară. BATM va fi o organizaţie non-profit, transparentă şi echidistantă, care va furniza cifre credibile despre tirajele presei din Republica Moldova. BATM este deschis tuturor organizaţiilor media - indiferent de limba, conţinutul editorial şi orientarea politică a publicaţiilor editate de acestea -, clienţilor de publicitate şi agenţiilor de publicitate.
Pentru crearea BATM, în noiembrie 2008 s-a format un Grup de Iniţiativă (GI) care, în prezent, numără 37 de membri (vedeţi lista mai jos). La 10 iulie 2009, GI va organiza Adunarea Generală de constituire a Biroului de Audit al Tirajelor din Moldova. În cadrul acestui eveniment, membrii-fondatori - editorii de presă, organizaţiile media, companiile de difuzare a presei, agenţiile de publicitate şi clienţii de publicate - vor crea şi ulterior vor înregistra la organele competente prima, în Republica Moldova, instituţie care va verifica independent şi obiectiv tirajul diverselor produse media. Totodată, participanţii la Adunare vor analiza şi aproba Statutul BATM, planul de acţiune şi bugetul, vor alege organele de conducere ale organizaţiei.
Decizia de a desfăşura Adunarea Generală de constituire a BATM a fost luată în urma ultimei vizite de consultanţă la Chişinău a dlui Liviu Burlacu, director executiv „Matesz” (BAT din Ungaria) şi consultant în cadrul proiectului „Sporirea capacităţilor instituţiilor relevante pentru crearea Biroului de Audit al Tirajelor”. Pe durata acestei vizite, desfăşurată în perioada 19-22 mai, expertul împreună cu membrii Grupului de Iniţiativă au analizat proiectul de Statut, au clarificat etapele pre şi post creare BATM, au discutat despre cheltuielile aferente fondării şi funcţionării BATM, precum şi despre modalităţile de minimalizare a costurilor de creare/funcţionare a BATM. Încă odată s-a accentuat faptul că bugetul BATM va fi format din cotizaţiile de membru, respectiv, cu cât mai mulţi membri vor fi, cu atât mai mică va fi cotizaţia.
Invităm şi pe această cale toate firmele care funcţionează pe piaţa de publicitate din Republica Moldova şi care agreează ideea unui Birou de Audit al tirajelor în ţara noastră, sa adere la Grupul de Iniţiativă sau, direct, la BATM. Proiectul de statut, lista documentelor necesare pentru a deveni membru fondator al BATM, Declaraţia de membru fondator pot fi găsite pe: http://www.ijc.md/index.php?option=com_content&task=view&id=447&Itemid=1
Proiectul CIJ „Sporirea capacităţilor instituţiilor relevante în vederea creării Biroului de Audit al Tirajelor în Moldova” este implementat cu sprijinul Fundaţiei Eurasia, Reprezentanţa din Moldova, cu resurse financiare din partea Agenţiei Statelor Unite pentru Dezvoltare (USAID) şi ale Ministerului de Externe al Olandei. CIJ nu face parte din Grupul de Iniţiativă şi nu intenţionează să participe ca membru-fondator în crearea BATM. Pentru informaţii suplimentare vă rugăm s-o contactaţi pe Irina Iurcişin, coordonatoarea din cadrul CIJ a proiectului ( HYPERLINK iurcisin@ijc.md, tel. (022)21.36.52, GSM 069.53.09.11, str. Şciusev, 53, Chişinău MD 2012).
Lista firmelor din Grupul de Iniţiativă pentru crearea Biroului de Audit al Tirajelor din Moldova:
Editori de presă:
1. PRI Spros i Predlojenie SRL (SP)
2. Asociaţia Presei Independente
3. Ziarul de Gardă SRL
4. PP Timpul de dimineaţă
5. IP săptămânală Florile Dalbe
6. PP Observatorul de Nord SRL
7. PP Cuvântul SRL
8. Jurnal de Chişinău SRL
9. PP Unghiul SRL
10. SC Megan-TV SA
11. New Media Group
12. Centrul de Investigaţii Jurnalistice
13. PP Vremea Remonta SRL
14. PPI Cuvântul Liber ÎI
15. PP Business-Info SRL
16. Estorial SRL (Novii Dom)
17. ÎM Media Reserve SRL (Antenna)
18. PP Makler SRL
19. Komsomolskaia Pravda Basarabia SRL
20. PP Moldavschie Vedomosti SRL
Agenţii de publicitate:
21. APROM Grup SRL
22. Patriot Studio SRL
23. Business-TV Media SRL (Agenţia de Relaţii Publice „Profile”)
24. Business Elita SRL
25. Indigo Ogilvy SRL
26. Asociaţia Agenţiilor de Publicitate din Moldova
27. Synergy Eur-Est SRL
28. Centrul de Business SRL (Cimişlia)
29. MediaFocus SRL
30. Galartmedia SRL
31. Enreco Plus Advertising Agency
Clienţi de publicitate:
32. Montajautomatica SA (Zikkurat)
33. Orange Moldova SA
34. Aproservice – X SRL (Xerox Moldova)
35. ÎM Sun Communications SRL
36. FPC Bioprotect SRL
37. SC Rumeon SRL
Autor: Centrul pentru Jurnalism Independent
Toate comunicatele de presă ale aceluiaşi autor
Toate comunicatele din categoria curentă
Toate comunicatele din categoria curentă
Categorii comunicate
- Administraţie Publică 2285
- Afaceri 808
- Angajări & Joburi 166
- Armata & Serviciul Grăniceri & Vama 37
- Artă & Cultură 127
- Bănci & Asigurări 18
- Blogosfera 110
- Concursuri & Licitații 14
- Construcţii & Infrastructură 47
- Dezvoltare Regională 1655
- Diaspora 3
- Drepturile Omului & Justiţie 564
- eBooks / eReviste / eDocumente 7
- Economic & Statistică 329
- Educaţie & Instruire 750
- Export și Investiții 17
- Externe 165
- Fashion 0
- Fiscalitate & Finanţe & Contabilitate 116
- Industrie 10
- IT 30
- Media & Publicitate 365
- Mediu 36
- Mesaje 8
- Oferte & Prețuri 16
- Ong & Societate Civilă 1316
- Persoane Publice 140
- Politic & Electorala 1305
- Procuratura & MAI 120
- Public Relations 32
- Resurse Web 12
- Sănătate & Medicină 125
- Sindicate 4
- Social 580
- Sport 12
- Ştiinţă 80
- Tehnologia Informației și Comunicațiilor 287
- Telefonie & Comunicaţii 29
- Turism 33