Nume
Parola
Prezentarea Campaniei “Trezeşte-te şi votează”
21 Iulie 2009Obiective:
1)    Sporirea interesului cetăţenilor Republicii Moldova faţă de procesele democratice, îndeosebi faţă de alegerile parlamentare din 2009.

2)    Monitorizarea acţiunilor Parlamentului după alegeri pentru a ţine legătura cu promisiunile electorale din timpul campaniei.

Activităţi:
1.    Efectuarea unei cercetari sociologice cu privire la motivaţia participării civice
2.    Editarea Ghidului alegătorului, care conţine programele tuturor concurenţilor electorali
3.    Organizarea a 33 dezbateri raionale despre importanţa votului într-o societate democratică



4.    Editarea şi difuzarea a 80.000 postere, 40.000 stichere, 50.000 calendare, 80.000 flyere care surprind importanţa votului şi îndeamnă la participare
5.    Producerea şi difuzarea a 4 spoturi video, 4 spoturi audio şi a 2 hit-uri civice

Spoturile video ale campaniei pot fi vizionate la: http://www.viitorul.org/annonceview.php?l=ro&id=49

Spoturile audio şi imnul campaniei pot fi accesate la: http://www.viitorul.org/annonceview.php?l=ro&id=50



6.    Organizarea a trei concerte civice la Bălţi, Cahul, Chişinău

„Pentru mine ziua alegerilor e o sărbătoare. Îmi pun cea mai frumoasă rochie, mă machiez, mă coafez şi merg să aleg viitorul meu şi al ţării mele. Eu vă doresc ca aceas zi să fie sărbătoarea voastră. Meritaţi asta!”
(Aura)

„Votaţi conştient pentru un viitor mai bun. Un vot înseamnă mult, poate schimba totul.”
(Alexa)

„În străinătate, e normal ca soţia să voteze un partid şi soţul altul. Asta nu îi împiedică să-şi crească copii, să se respecte unul pe altul. Aşa e normal.”
(Gheorghe Urschi)

„În calitate de simplu cetăţean, vă îndemn să votaţi pentru un viitor mai bun. Luptaţi mereu pentru fericirea voastră!”
(Natalia Barbu)



Rezultate:


-    Peste 1650 persoane au fost antrenate în 33 de dezbateri regionale despre rolul votului conştient într-o societate democratică, fiindu-le distribuite produsele campaniei
-    Spoturile video au fost difuzate la posturile TV cu acoperire în regiunile urbane: ProTV, EUTV, TV 7, precum şi prin intermediul reţelei locale de televiziune gestionată de APEL.
-    Spoturile audio au fost difuzate la Radio Fresh FM, Radio Nova, Radio Pro FM, Radio Vocea Basarabiei
-    Spoturile audio şi video au fost plasate pe Internet, pe blogul campaniei www.voteaza2009.md, şi alte portaluri de ştiri, ziare, reviste etc: www.unimedia.md, www.jurnaltv.md, www.timpul.md,, www.kp.md, www.play.md, www.j-live.md etc.
-    Produsele campaniei au fost distribuite prin intermediul BUS Campaign-ului organizat de Consiliul Naţional al Tineretului din Moldova şi Centrul Contact: 50.000 postere, 30.000 stichere, 30.000 calendare, 40.000 flyere
-    S-a răspuns solicitărilor de materiale tipărite diferitor organizaţii care gestionau proiecte locale de impulsionare a cetăţenilor să participe la vot: IREX, AO “Caritas”, AO Tinerii din Stînga Nistrului, ONG CAIC etc.



Campania este desfăşurată de IDIS „Viitorul”. Iniţiativa dată este parte componentă a proiectului „Stimularea responsabilităţii civice în cadrul campaniei electorale din 2009”, finanţat de Delegaţia Comisiei Europene în Republica Moldova, prin intermediul Instrumentului European pentru Democraţie şi Drepturile Omului.