Vizualizări: 3939
Buletinul de identitate electronic, demonstrat la Moldova ICT Summit 2014
Chisinau, 13 Mai 2014 — În cadrul „Moldova ICT Summit 2014”, Ministerul Tehnologiei Informaţiei şi Comunicaţiilor a demonstrat, în premieră, posibilităţile oferite de buletinul de identitate electronic al cetăţeanului Republicii Moldova. Documentul conţine datele cu caracter personal, stocate în cipul încorporat, precum şi elemente de securitate. De avantajele acestuia s-a convins Prim-ministrul Iurie Leancă, care a depus prima cerere pentru perfectarea actului de identitate electronic.
Ministrul Tehnologiei Informației și Comunicațiilor, Pavel Filip, l-a informat pe premier că documentul conține semnătura digitală și asigură accesul la toate serviciile electronice.”Acest document este integrat cu soluţiile de e-guvernare, platformele MPass şi MSign, şi permite întocmirea actelor juridice în format electronic, accesarea informaţiei din sistemele şi resursele informaţionale, procesarea serviciilor electronice publice şi private, efectuarea tranzacţiilor financiare. Pe viitor, acest document va asigura realizarea votului electronic în țara noastră”, a spus ministrul Pavel Filip.
Urmare a parteneriatului între Centrul de e-Guvernare, ÎS CRIS „Registru”, Serviciul Stare Civilă, IFPS, CNAS, CNAM, ÎS Cadastru și Camera de Licenţiere, deţinătorii buletinului de identitate electronic au acces la servicii publice în baza semnăturii electronice. Între acestea:
1. Acces la datele personale din Registrul de Stat al Populației, Registrul de Stat al unităților de Transport,
2. Comanda duplicatelor certificatelor de stare civilă;
3. Depunerea declaraţiilor fiscale, precum şi verificarea obligaţiunilor fiscale;
4. Raportarea despre contribuţiile asigurărilor medicale şi sociale obligatorii de stat;
5. Datele din registrul bunurilor imobile;
6. Depunerea cererilor de licenţiere a diferitor genuri de activitate
Punerea în aplicare a buletinului de identitate electronic este o raliere la standardele europene de tehnologizare a societăţii şi permite identificarea şi autentificarea deţinătorului în resursele şi sistemele informaționale, inclusiv prin utilizarea semnăturii digitale la prestarea serviciilor electronice.
Pe parcursul anului 2014, ÎS „CRIS „Registru” va elibera gratuit solicitanţilor de buletin de identitate electronic dispozitivul de citire (reader) - instrument care permite accesul la servicii electronice.
Costul confecționării acestui document în termen de 30 de zile este de 700 lei. Buletinul electronic este perfectat la solicitare, iar actualul act de identitate rămâne în circulație în paralel.
Ministrul Tehnologiei Informației și Comunicațiilor, Pavel Filip, l-a informat pe premier că documentul conține semnătura digitală și asigură accesul la toate serviciile electronice.”Acest document este integrat cu soluţiile de e-guvernare, platformele MPass şi MSign, şi permite întocmirea actelor juridice în format electronic, accesarea informaţiei din sistemele şi resursele informaţionale, procesarea serviciilor electronice publice şi private, efectuarea tranzacţiilor financiare. Pe viitor, acest document va asigura realizarea votului electronic în țara noastră”, a spus ministrul Pavel Filip.
Urmare a parteneriatului între Centrul de e-Guvernare, ÎS CRIS „Registru”, Serviciul Stare Civilă, IFPS, CNAS, CNAM, ÎS Cadastru și Camera de Licenţiere, deţinătorii buletinului de identitate electronic au acces la servicii publice în baza semnăturii electronice. Între acestea:
1. Acces la datele personale din Registrul de Stat al Populației, Registrul de Stat al unităților de Transport,
2. Comanda duplicatelor certificatelor de stare civilă;
3. Depunerea declaraţiilor fiscale, precum şi verificarea obligaţiunilor fiscale;
4. Raportarea despre contribuţiile asigurărilor medicale şi sociale obligatorii de stat;
5. Datele din registrul bunurilor imobile;
6. Depunerea cererilor de licenţiere a diferitor genuri de activitate
Punerea în aplicare a buletinului de identitate electronic este o raliere la standardele europene de tehnologizare a societăţii şi permite identificarea şi autentificarea deţinătorului în resursele şi sistemele informaționale, inclusiv prin utilizarea semnăturii digitale la prestarea serviciilor electronice.
Pe parcursul anului 2014, ÎS „CRIS „Registru” va elibera gratuit solicitanţilor de buletin de identitate electronic dispozitivul de citire (reader) - instrument care permite accesul la servicii electronice.
Costul confecționării acestui document în termen de 30 de zile este de 700 lei. Buletinul electronic este perfectat la solicitare, iar actualul act de identitate rămâne în circulație în paralel.
Categorii comunicate
- Administraţie Publică 2301
- Afaceri 808
- Angajări & Joburi 167
- Armata & Serviciul Grăniceri & Vama 37
- Artă & Cultură 127
- Bănci & Asigurări 18
- Blogosfera 110
- Concursuri & Licitații 15
- Construcţii & Infrastructură 47
- Dezvoltare Regională 1658
- Diaspora 3
- Drepturile Omului & Justiţie 564
- eBooks / eReviste / eDocumente 7
- Economic & Statistică 329
- Educaţie & Instruire 750
- Export și Investiții 17
- Externe 165
- Fashion 0
- Fiscalitate & Finanţe & Contabilitate 116
- Industrie 10
- IT 30
- Media & Publicitate 365
- Mediu 36
- Mesaje 8
- Oferte & Prețuri 16
- Ong & Societate Civilă 1321
- Persoane Publice 140
- Politic & Electorala 1305
- Procuratura & MAI 120
- Public Relations 32
- Resurse Web 12
- Sănătate & Medicină 125
- Sindicate 4
- Social 580
- Sport 12
- Ştiinţă 80
- Tehnologia Informației și Comunicațiilor 287
- Telefonie & Comunicaţii 29
- Turism 33